Oudehaske Jo-19 1 treft op een zaterdagmiddag Nieuweschoot J019-1

4 december 2019 13:30

De mannen verzamelen zich op de frisse zaterdag ochtend. Er waren al paar mannen rechtstreeks gegaan die zouden we later tegen moet komen bij Nieuweschoot, maar het viel al snel op dat Jelmer en Erik er niet waren. Het bleek zo te zijn dat Jelmer na een avondje opstap de volgende dag niet meer uit bed kon komen.

En dat Erik zich had verslapen, maar hij was er later weer snel bij. zo waren de mannen onder weg naar Nieuwschoot met twee man minder maar wel vol zelfvertrouwen, want in de afgelopen 3 weken hebben ze in totaal 9 punten te pakken met uitstekende uitslagen.

Vol trots van de afgelopen wedstrijden stappen de mannen het niet zo al te beste veld op. De wedstrijd ging van start. Na de eerste paar minuten scoorde Meinte de 0-1 en, kort daarna scoorde Joran 2 goals. En zo stond het al 0-3 in de eerste 15 minuten van de wedstrijd. Op de bank werd al gezegd dat het 0-20 zou worden. Verder in de eerste helft gebeurde er niet heel veel het spel zakte in, en we begonnen op de tempo van Nieuweschoot te spelen.

De mannen komen stil de kleedkamer binnen er werd niet veel gezegd ze wisten wat er verwacht werd in de 2de helft meer balbezit en meer ruimtes maken. De 2de helft begon zoals we de 1ste helft waren begonnen met  in de eerste paar minuten een goal 0-4. Iets later kreeg Jan geel door te laat te zijn met zijn tackle. Het viel al op dat ze Bij Nieuweschoot niet altijd voor de bal gingen maar dat ze het ook wel eens op de man hadden gemunt. Gelukkig waren de mannen van Oudehaske te snel met hun spel en werd er niemand ernstig geraakt of na getrapt. Het veld viel tegen maar de scheids ook hij wist niet zo goed wanneer die wel of niet moest fluiten. Er gebeurde na de vroege goal in de 2de helft even niks meer. Tot de laatste 20 minuten van de wedstrijd waar er weer in een korte tijd 3 goals werd gescoord. Ze hadden in de 2de helft de tempo weer goed opgepakt en er werd weer goed gevoetbald.

Oudehaske begon de wedstrijd goed maar verzakte wat in het spel, maar ze hebben het goed opgepakt en ze hebben er toch nog 0-7 van gemaakt. En hebben voor de 4de keer op een rij de 3 punten binnen gehaald. Volgende week een belangrijke pot tegen VV Heerenveen hiervoor zal Quincy Meihuizen u voorzien van het verslag. Tot volgende week!

Harun Mandzukic