De 3e helft werd in ieder geval gewonnen door de Hokse 2

26 november 2019 8:15

Op 23 november stond de Hoske 2 weer klaar op sportpark Pieter Bultsma om voor de 2e week op rij te vertekken naar een uitwedstrijd, dit keer vond de wedstrijd plaats in het koude en winderige Nijland om 12:00. Het team heeft evenveel punten als de Hoske dus dit mocht wat beloven.

Eenmaal aangekomen in de kleedkamer mocht Sjaak zijn zegje doen en de opstelling vertellen. Alwin mocht de goal schoon houden vandaag en werd daarvoor verdedigd door de vertrouwde achterhoede Henk Jan, Jurjan, Klaas en Jasper. Op het middenveld stonden dit keer AJ, Soufian en Ralf, die in de kleedkamer al praatjes had, de vraag is natuurlijk of hij deze dit keer waar maakt. Voorin stonden Kevin en Imme en maakte Roone zijn rentree. Op de bank zaten dit keer: Jetro, KP en de Eagle mocht voor het eerst op de zijkant de vlag in zijn hand nemen. Voor dat de spelers het veld op gingen was er eerst nog een mooi concert van Kevin in de kleedkamer. In de warming-up viel het Sjaak op dat de concentratie nog ver te zoeken was en dat het veld nou niet bepaald perfect was.

Dan de wedstrijd. Oudehaske mocht aftrappen en zo volgde het eerste fluit signaal. In het begin was het spel van beide teams onzeker en niet heel sterk. Hier en daar kwamen er wat steekballetjes en lange balletjes tussendoor maar zonder enig succes. Op dat moment dacht een speler van Nijland om maar even een schot te lossen vanaf de 16, dit ging met geluk tussen de verdedigers en belandde in de verre hoek, 1-0 achter. Toen bleek er toch een knop om te gaan bij Oudehaske en wist zich te herstellen. 5 minuten na de 1-0 kwam er een steekbal tussen de verdediging van Nijland door die goed opgepakt werd door Rene, Rene wist hem af te leggen op Imme die hem weer teruglegde op Kevin die de bal beheerst in de verre hoek schoot, 1-1. Een tijd later volgde er een actie van Nijland die door ging in de 16 meter, Henkie voerde een perfecte uitgevoerde sliding uit die bal net wegtikte van de aanvaller, helaas dacht de scheids hier anders over en gaf een penalty aan Nijland; 2-1. Wederom wist Oudehaske zich goed te herstellen en Kevin kreeg een scherpe steekbal vanaf het middenveld, gelukkig is Kevin toch wel de snelste van ons team en wist hem binnen de lijnen te houden en op miraculeuze wijze langs de keeper te krijgen. Even voor rust kreeg Ralf Hofma de bal op een presenteer blaadje en kwam 1 op 1 met de keeper, helaas kon Ralf zijn praatjes niet waar maken en schoot deze kans naast.. Niet lang daarna werd er gescoord door Nijland door de lange spits die doormiddel van een voorzet de bal binnen wist te werken. Er werd gerust met een stand van 3-2.

In de rust vond Sjaak het toch noodzakelijk om te wisselen en zo kwam Emiel op het middenveld en kwam Jetro in de spits. Oudehaske was na de rust gelijk sterk door de motiverende woorden van Sjaak. Het spel van Oudehaske was sterker en er volgden een paar goeie acties met wat kansen die helaas onbenut bleven. Toen dacht Ralf dat die toch zijn praatjes maar even moest waar maken en maakte een mooie actie op het middenveld en schoot de bal in de linkerhoek met een kansloze keeper, de aansluitingstreffer was gemaakt en nu moest er doorgedrukt worden, iets waar de spelers van de Hoske goed in blijken te zijn. Jetro mocht zijn talent ook laten zien en maakte en mooie actie langs de verdedigers tot de achterlijn waarna hij een perfecte voorzet gaf op Kevin die hem wederom afmaakte, toch bleek de grensrechter van Nijland zijn eigen buitenspel regels te hebben en stak de vlag omhoog; doelpunt, en daarmee de voorsprong, afgekeurd. Sjaak dacht toch nog maar een keer te wisselen om wat vers bloed het veld in te gooien en zo kwam KP in de voorhoede. Even later kreeg Nijland een corner die binnen gekopt werd door de spits die toch wel langer was dan gedacht. Ralf kreeg wederom het idee om een aansluitingstreffer te maken, hij trok de truckendoos open en met wat scharen en bewegingen passeerde hij het middenveld en schoot daarna de bal wederom hard en beheerst in de linkerhoek. Het stond 4-4 en het bleef spannend met een goed spelend Oudehaske. Op een gegeven moment kreeg Souf de bal op het middenveld die goed op weg was naar de goal en werd toen op hardhandige wijze naar beneden geschopt en getrokken, doorgebroken speler → rood. Toch vond de scheids het nodig om alleen maar een gele kaart te geven aan Nijlan en dus vond Kevin dat hij ze maar beter als kerstkaart kon gebruiken. Tot in de slotfase bleef het spannend en er werd alles aan gedaan om toch nog te scoren, helaas leverden de poging niks op en bleef de stand 4-4 in Nijlan. Snel douchen en naar huis met het zicht op een teamuitje van de heren van het 1e en 2e. ’S avonds werd er gebowld door de mannen onder het genot van een aantal liters vloeibaar goud, de 3e helft is dus in ieder geval gewonnen.

Volgende week mag Oudehaske weer aantreden en deze keer speelt het weer op de vertrouwde thuisbasis tegen QVC 2, die op dit moment onder aan staan. Dit belooft dus een leuke wedstrijd met hopelijk 3 punten. Wij hopen dat u natuurlijk allen komt kijken.

De pen geef ik door aan Emiel.

Imme Schiere.