Oudehaske JO11-1 Eenvoudig en effectief

24 november 2019 17:30

Steenwijkerwold, zaterdag 23 november.

Steenwijkerwold JO11-1 - Oudehaske JO11-1

Na het harde werk maar ook de deceptie van afgelopen donderdag had mijn team vandaag weer zin om met frisse moed het duel aan te gaan tegen Steenwijkerwold JO11-1G. Het duurde een kwartier voordat er een scheidsrechter geregeld was maar gelukkig vonden wij het op het veld minder koud dan verwacht.

Tim nam de aftrap en schoot de bal naar Arent. We bouwden op door het midden en Arent schoot uit deze aanval met een afstandsschot recht op de keeper af. Het volgende schot was van Tim en die schoot hij ook recht op de keeper. Daarna tikte Tim na een voorzet van Fernan de 0-1 binnen. Tot de time-out speelden wij in het zelfde trage tempo mee van de tegenstander en kwamen we niet veel verder dan de middencirkel. Na een gevaarlijke uitbraak van de tegenstander wist Lammert het doel leeg te houden met een fantastische redding.

Na de time-out kwamen wij wat beter in het spel. Steven werd bij en mooie aanval onderuit gehaald door de grootste aanvaller van Steenwijkerwold. Vrije trap. Wij lieten ons vandaag niet in de luren leggen en probeerden door slimmer en sneller te handelen grip op het spel te krijgen. Dat lukte ook want op een pass van Mark Gjokai kon Lennart bijna inschuiven maar helaas net naast. Lennart werd nog drie keer door Arent, Fernan en Tim in stelling gebracht maar de bal mocht er niet in.

In een mooie opbouw langs de lijn speelde steven af op Tim die in de rechterhoek de 0-2 maakte. Even later kon Tim vanuit een pass van Mark Gjokai de hattrick compleet maken door de bal in de linkerhoek af te drukken. Vlak voor rust kregen we nog drie corners waaruit helaas geen doelpunten vielen.

In de 2e helft zijn we gelijk rustiger gaan spelen en lieten de bal ook meer rollen. Fernan trok in een mooie opbouw naar de achterlijn de bal voor het doel en Arent knikte de 0-4 perfect met een kopbal erin. Uit een corner van Mark Bles kreeg Fernan de bal, legde deze perfect af op Tim, die met een schot in het dak de 0-5 maakte.

Daarna ging het snel… Arent 0-6. Fernan met een afgemeten lob over de keeper in de kruising 0-7. Mooie pass van Tim op Mark Bles die de 0-8 afdrukte. De 0-9 was voor Tim.

Afgezien van weer een counter van Steenwijkerwold heeft Lammert, met wederom een knappe redding, weinig actie voor de goal gezien en heeft hij de nul knap gehouden.

Lennart haalde vanuit de verre en goede uittrap van Lammert de bal vanaf de achterlijn naar het doel waardoor Mark Bles de 0-10 kon maken. Uit een corner van Mark Bles kon ik zelf door de ruimte te zoeken de 0-11 maken. Als afsluiter en als beloning voor zijn harde wek kon Steven uit een superpass van Mark Gjokai het laatste doelpunt maken.

Eindstand 0-12.

Ik ben hartstikke trots op mijn team voor de prestatie die we hebben neergezet vandaag.

De volgende wedstrijd krijgen we waarschijnlijk minder tijd om de bal rond te spelen als vandaag maar als we goed overspelen dan kunnen we zeker ook de laatste twee wedstrijden nog hoge ogen gooien.

Groetjes van Brent (JO11-1)