Binnen de lijntjes

19 november 2019 10:45

Zaterdag 16 november

12;15 was het weer zo ver. De Hoske 2 mocht weer aantreden. Ditmaal tegen NOK. NOK was een van de weinige ploegen die onder ons stonden en dit gaf de burger moed. Naast dit was het vlaggenschip van de Hoske vrij. Hierdoor konden er een aantal spelers mee om hun conditie op peil te houden.

Vooraf aan het duel vond Stan het schijnbaar moeilijk om tussen de lijntjes te blijven (verdere uitleg niet nodig). Ook navigerard was nog niet helemaal wakker en dacht dat het slim was om een alternatieve route te kiezen.

Eenmaal op het sportpark aangekomen werd de opstelling door Sjaak bekend gemaakt. Sven was de keeper voor vandaag. De verdediging bestond uit: Stan, Jasper ©, Jurjan en Henk Jan (kees). Op het middenveld waren het Bowe (met een extra jaartje levenservaring) Emiel en Ralf die de dienst mochten uitmaken. Voorin waren het Jonko (Imme), Dennis en Kevin die voor de dreiging moesten zorgen. De wissels: Wilmer, Gerard en Nick. Deze drie mochten zelf uitmaken wie er moest gaan vlaggen. Dit zou bepaald worden met een potje steen, papier, schaar. Echter leek het Wilmer een goed idee om een sprintduel te houden. Wie het laatst aan de overkant was moest vlaggen. Het duel werd gehouden en geheel verwacht was Wilmer de kansloze verliezer. In de waring-up bleek al snel dat het veld er niet goed bij lag. Echter viel het op dat Wilmer zijn taak uiterst serieus nam. Renend met de cornervlag in zijn hand oefende hij langs de lijn.

De wedstrijd.
Na de aftrap duurde het niet lang voor dat het eerste doelpunt viel. Een mislukte voorzet viel achter in het strafschopgebied waarna een overtreding volgde. Penalty. 1-0.  Oudehaske herstelde zich goed. De ploeg probeerde te voetballen maar dat bleef toch lastig tegen een fysiek goede tegenstander. Echter duurde het niet lang voordat het goede voetbal werd beloond. Dennis draaide in de 16 meter goed weg en legde de bal op een presenteerblaadje voor Ralf. Hij schoot de bal kalm en gecontroleerd binnen. 1-1. Oudehaske werd sterker en sterker in deze fase. Een kwartier voor de rust kreeg Dennis opnieuw de bal in 16 ingespeeld en schoot uit de draai op de paal. De rebound was voor de altijd oplettende Emiel. 1-2. Na dit doelpunt was de Hoske 2 toe aan de rust. Echter duurde dit nog een kwartier. Hierdoor werd Oudehaske slordig in balbezit en werd er onnodig balverlies geleden. In de laatste minuut voor de rust kreeg NOK daarom nog een corner. De bal werd voorgegeven en half weggewerkt. Na een miscommunicatie van de gehele ploeg viel de 2-2 binnen.

Rust.
In de rust mochten Jurjan, Dennis gaan douchen. Bowe nam de vlag over van Wilmer. De 2e helft werd dus begonnen met de volgende 11. Sven nog steeds op de goal. Stan, Jasper ©, Wilmer en Henk Jan (kees) vormde de verdediging. Het middenveld bestond uit Emiel, Nick en Ralf. Voorin waren het Imme, Kevin en Gerard die de dienst uitmaakte.

De tweede helft begon goed voor de ploeg uit Oudehaske. Er werd steeds beter gevoetbald maar de kansen bleven uit. NOK bleef echter erg gevaarlijk door de snelle uitbraken en hun fysieke spel. Na een kwartier in de 2e helft was het Kevin, die na een perfecte voorzet van Imme, de bal binnen schoot. 2-3. De goal gaf NOK een zo genoemde “mentale tik” en moest door de goal iets provoceren. Hierdoor kwamen er grotere ruimtes en werd het makkelijker voor Oudehaske om te voetballen. De 2-4 viel dan ook snel maar deze werd afgekeurd vanwege buitenspel. Jappie v H was het hier echter niet mee eens en heeft de weide omgeving laten weten (door zijn vocale kunsten) wat hij ervan vond. Het afgekeurde doelpunt bleek achteraf geen probleem, 10 min voor tijd schoot Kevin de 2-4 binnen. NOK kwam nog terug door een afstandsschot, maar dat was geen probleem. 3-4 was de eindstand.

Na de wedstrijd bleek de Hoske 2 ook een uitstekend testpanel te zijn. De gehaktbal uit Oudemirdum kreeg namelijk een 6.8. Een goede voldoende maar er is ruimte voor verbetering. Aankomende zaterdag (23 nov) speelt de Hoske 2 een uitwedstrijd in en tegen Nijland. U bent van harte welkom en wij hopen dat u komt kijken.

De pen geef ik door aan Imme.

Stan Alleman.