De JO19 draait weer op volle toeren

18 november 2019 15:30

Nadat we een paar weken afwezig zijn geweest van de clubsite, zijn we helemaal terug van weggeweest. Waar er vorige week een goeie lading zelfvertrouwen is getankt mochten we afgelopen zaterdag aantreden in en tegen Franeker. Op een keurig plat gerold kunstgrasveld, werd er om klokslag 15:00 uur afgetrapt.

Coach Gerard Bilijam schitterde door afwezigheid aangezien hij met het 3e een wedstrijd had tegen V.V. Nieuweschoot. (6-0 overwinning). Ondanks dat waren Roel en Gert wel aanwezig om ons naar de winst te leiden. Dat ging in de volgende opstelling: Gerrit op goal, van links naar rechts achterin Paul, Jelte, Erik en Quincy. Op het middenveld Meinte, Syb, Alex en Friso. En voorin Joran samen met ondertussen slet van het team Jan de Jong! Jan is overal inzetbaar daarom mocht hij vandaag bekijken hoe het voorin is. Wat hij overigens goed deed!

Het begin was erg slap van de JO19 want na 5 minuten keek het al tegen een 1-0 achterstand aan… Waar de laatste weken de koppies dan gingen hangen, werden nu de mouwen opgestroopt en ff wat gas bij gezet. Wat resulteerde in grip op de wedstrijd en een aantal goeie mogelijkheden. Duels werden gewonnen en het duurt dan ook niet lang tot de gelijkmaker gemaakt werd. Na een slimme snelle ingooi van Paul in de diepte op Syb kon hij met een puntgave voorzet het hoofd van Joran vinden, niet bepaald de grootste maar toch ijzersterk in de lucht, die hem fraai binnen kopt. 1-1. Vervolgens was Franeker al een paar keer gewaarschuwd voor de snelheid van Joran. Schijnbaar hadden ze het nog niet helemaal door en werd Joran diep gestuurd door Gerrit. Joran dribbelde vervolgens nog even 3 mensen voorbij en ronde keurig af. 1-2. Hierna leek de JO19 wat vrijer te gaan voetballen wat mooi voetbal opleverde. Door goed storend werk van Joran kon Jan alleen op de keeper af. Hij rende vervolgens met de bal en al bijna door de Keeper heen maar toch kreeg die de bal in het doel. 1-3. Wist u al wel dat onze laatste man Jelte niet alleen zeer goed kan verdedigen maar ook nog wel eens een vrijetrap er in weet te schieten? De bal lag een meter of 30 van het doel. Voor velen als onmogelijk gezien, maar niet voor Jelte! Keurig over de muur heen en tegen de touwen! 1-4. Hierna gingen we rusten. Op de 1ste 5 minuten na konden we wel tevreden zijn over de 1e helft.

Over de 2e helft valt er niet al te veel te vertellen. De JO19 wist de wedstrijd “dood” te spelen en kreeg nog 1 grote kans tegen die gemist werd door Franeker. 5 minuten voor tijd brak Joran weer door na een lange bal van Gerrit en wist hij het slotakkoord te geven. 1-5.

Er werd nog even rustig nagepraat en een biertje gedronken. Conclusie was dat de JO19 een prima wedstrijd heeft gespeeld na een aantal lastige weken. Volgende week spelen we thuis om 11:00 uur tegen Makkum JO19-1. Hiervan zal Jelte Bilijam u voorzien van het verslag. Tot volgende week!

Gerrit Berger