Hulptroepen helpen Oudehaske 3 aan ruime overwinning op Nieuwschoot 2

17 november 2019 12:15

Op zaterdag 16 november mocht het 3e elftal van Oudehaske op een prachtig grasveld spelen tegen het 2e elftal van Nieuweschoot. Eigenlijk is het een wonder dat deze wedstrijd door kon gaan. Vele spelers van het 3e hebben zich het hele jaar erg goed gedragen en wilden niet de intocht van Sinterklaas missen. Hopelijk zijn ze door de goedheiligman beloond met een aantal mooie cadeaus.

Coach, leider en grote roerganger Jorn zat woensdag avond mooi met zijn handen in het haar. Er bleken slechts 9 spelers beschikbaar te zijn. Nu zag Jorn nog best een kans om voor 3 zijn best te doen, maar dan bleef het nog steeds aan de dunne kant. Gelukkig kon er een peloton aan hulptroepen gevonden worden. Dankzij Alwin (wederom een prima wedstrijd en de 0 gehouden), Arno (doelpunt en prachtige assist), KP (fabuleus en flegmatiek als altijd), Souf (2 doelpunten en hij heeft ons een aantal nieuwe woorden geleerd) en Roone (fitter en fanatieker dan ooit) konden we toch nog met een goede selectie aantreden.

Onze tegenstander zag er in de warming up indrukwekkend uit. Jong, fit, snel, balvaardig(?)…. Dit kon nog wat worden. Daarnaast keek iedereen naar de prestaties van Basje S. In de groepsapp had hij van te voren aangekondigd een schot op doel te gaan wagen en zelfs een doelpunt te gaan scoren. Het zag er de hele wedstrijd ook veel belovend uit. Echter op het moment dat Basje S. zijn prestatie zou leveren en iedereen op het sportpark zou laten zien hoe een moderne rechtsback kan spelen, bleek hij net 20 minuten op de wissel te zitten…….

Dan nog enkele hoogtepunten uit de wedstrijd. Na een uitstekende voorzet van onze jongste speler (nog een paar weken dan mag hij officieel bier drinken) op onze oudste speler (hij heeft al vele jaren ervaring in bier drinken) bleek de bal via het kale hoofd van de oudste speler in de goal van de tegenstander te liggen. Daarnaast maakte onze jongste speler zelf ook nog een doelpunt en legden Souf en Arno er ook 1 in het netje. We konden dus met een 4-0 voorsprong rustig een bakje thee drinken.

Ook 2e helft had een aantal hoogte en dieptepunten. Prima goals van Hansie (50/50) Heida en Souf. Daarnaast hebben Arie en Souf een wedstrijdje vrije trappen schieten gehouden waarbij er pogingen werden gedaan om de bal zo hoog mogelijk over de goal te schieten. Alwin pakte nog een paar mooie ballen en Wilco weigerde de trekker over te halen en nog een extra doelpuntje te maken. Al met al een mooie overwinning! Volgende week krijgen we weer nieuwe avonturen. De pen gaat naar Hans Heida.