Oudehaske JO19-1 - LSC 1890 JO19-2

23 september 2019 10:00

Een frisse zaterdagochtend in het mooie Oudehaske, lekker weer om te voetballen. In de kleedkamer komen sommige teamgenoten met een wat vage blik binnen, ja hoor, die sliepen weer laat. Toch heeft iedereen er zin in, LSC Jo19-2 komt met een paar beste kerels binnen lopen. Normaal gesproken heeft dit geen invloed op ons aangezien wij een slimme pot kunnen spelen, het begin was middelmatig met aardig veel balverlies, dit is bij ons meestal zo. Toch kwamen we lekker op gang en de bal ging lekker rond.

De opbouw ging wel goed, we konden alleen de kansen nog niet helemaal afronden. Rondom de 20minuut kwam een vlotte opbouw, met poging tot voorzet kregen wij een hoekschop, deze vloog na meerdere pogingen toch tussen de doelpalen door Friso. Wij kregen het gevoel dat we steeds sterker in de wedstrijd stonden, toch bleven er klunzige fouten gemaakt worden.

Na een sterke aanval van LSC kwamen ze bij de achterlijn, een strakke voorzet werd gegeven en de bal werd netjes ingetikt. Balen, toch weer door. Oudehaske gaf de moed niet op, “dit kan gebeuren” riepen de coaches Gerard, Roel en Gert. Oudehaske stond in het zweet, een erg zware pot. Toch hadden wij de opperhand qua spel, jammer genoeg hadden wij teveel onrust in het spel.

Steeds een lange bal die voor de stuit werd gewonnen door LSC hun verdediging. Inmiddels begonnen wij het door te krijgen, toch gebeurde het zo weer. 2 Ongelukkige goals die niet hadden gehoeven, de rechtsvoor van LSC had in beide goals een grote rol.

Erg spijtig, teleurgesteld gingen wij de kleedkamers in waar wij een motivatie speech kregen van onze leiders, met een paar jongens die verkouden waren of een zware nacht hadden gehad was er geen andere keus dan onze opstelling aan te passen.

Erik zat desondanks een zware avond/nacht toch lekker in de wedstrijd, hij ging rechtsback spelen zodat er wat meer body achterin stond.

Joran maakte zijn comeback na een erg rotte blessure, onze jongen had er zin in na een paar goeie trainingen. Wat een verschil dat er werd gemaakt, nog een 5 minuten in de 2helft had Joran alweer een goal. Dat is een extra streepje op zijn muur, die inmiddels al bijna vol staat. Een prachtig begin van de 2helft dus, iedereen had weer energie na een goeie rust/drinkpauze.

Met de stand van 2-3 hadden wij nog hoop, toch ging steeds zwaarder.

Met een boel hoop vielen wij toch weer de fout in, ja hoor, de dieptebal werd weer gegeven. Rondom de 65minuut had LSC één goal die wij hadden kunnen voorkomen, Jammer.

De jongens kregen steeds minder hoop, we bleven spelen maar de opbouw was steeds minder vlot. Met een eindstand van 2-4 hebben wij als team geleerd dat wij meer rust in het spel moeten houden, Gert gaat komende week 2 stevige trainingen geven 😉.

Volgende week gaan wij met frisse koppies naar Akkrum waar wij tegen de Jo19-2 spelen, hiervan mag Colin Volkers een mooi wedstrijdverslag maken.

Paul Visser