Even voorstellen: vv Oudehaske JO12-1G

16 september 2019 17:45

De trouwe lezers kennen dit team al. Vorig seizoen heeft de toenmalige JO11-1G iedereen via deze website op de hoogte gehouden van het wel en wee van dit team. Wekelijks schreven de spelers van dit team een verslag van de gespeelde wedstrijd. Ook dit seizoen gaan we dat weer doen: vanaf de eerste competitiewedstrijd van volgende week zaterdag 21 september schrijft iedere speler weer een stukje over hoe hij of zij de wedstrijd heeft beleefd.

Inmiddels hebben we de eerste 3 bekerwedstrijden alweer achter de rug. 31 augustus jl. speelden we uit tegen sc Joure JO12-2. Al na 19 seconden (!) scoorden we ons eerste doelpunt en uiteindelijk wonnen we deze wedstrijd met 2-6. De week erna speelden we thuis tegen Oldeholtpade JO12-1 en na een comfortabele ruststand van 4-0 maakte Oudehaske er toch nog een spannende strijd van maar de wedstrijd werd toch gewonnen met 5-4. Afgelopen zaterdag thuis tegen Heerenveense Boys JO12-2 was een echte bekerkraker: omdat beide teams de vorige twee duels hadden gewonnen zou de winnaar van deze wedstrijd naar de volgende ronde gaan. Het werd een prachtige, spannende wedstrijd die uiteindelijk werd gewonnen door onze buren uit Heerenveen: 3-4. Helaas liggen we dus uit de beker maar er is nog genoeg om voor te spelen dit seizoen.

Maar eerst maar eens het team voorstellen. Op de goal staat Jasper, net als Tim Krul ijzersterke linksbenige lijnkeeper. Achterin staat Karst, door zijn vorige coach steevast vergeleken met Jaap Stam: een lijf aan lijf duel verliest Karst eigenlijk nooit. Quinten blijkt, net als Quincy Promes, niet allen een snelle rechtsbuiten te zijn maar ook een goede opkomende wingback. Als libero hebben we Jurjen die je het beste kunt vergelijken met Ronald Koeman: rust aan de bal, overzicht en een kiezelhard schot in de benen. Jelmer is te vergelijken met Ruud Gullit in zijn beste dagen: Jelmer heeft een geweldige wedstrijdmentaliteit en kan voorin, achterin én op het middenveld spelen (oh ja: Jelmer kan ook keepen). Dan Egbert, hij heeft weliswaar geen o-benen maar Egbert is een echte Jan Wouters: de onvermoeibare motor op het middenveld die het spel ook nog kan verdelen. Voorin staat Kim, een speelster met een prachtige techniek. Kim staat dan wel meestal op rechts maar is het beste te vergelijken met Lieke Martens. Lammert kun je het beste vergelijken met Dirk Kuijt: blond haar, een ijzersterke wil om te winnen en hij pikt zijn goals mee. Yvar is onze Romario: net als de Braziliaanse topscorer van vroeger komt Yvar regelmatig alleen op de keeper af en op het moment dat de keeper denkt de bal te pakken ligt ‘ie al achter ‘m in het netje.

Ik hoop dat jullie nieuwsgierig zijn geworden naar dit team want we kunnen natuurlijk alle support gebruiken op zaterdagochtend. Tot volgende week!