Stroeve start van het seizoen voor Oudehaske JO19

2 september 2019 16:15

Na een topseizoen waarin het kampioenschap en de beker werd gewonnen, zijn ook dit seizoen de verwachtingen weer hooggespannen. Met een aantal nieuwe gezichten gaat de JO19 er weer een mooi nieuw seizoen van maken. Van de JO17 zijn er een aantal zeer talentvolle spelers doorgestroomd maar ook heeft de technische staf Meinte Hiemstra van DWP weten te strikken! (transfersom niet bekend).

En vriend van het team Jan de Jong maakte na ongeveer een jaar afwezigheid zijn come back! Hij had zijn voetbalschoenen aan de wilgen gehangen maar miste het toch wel heel erg…

Dan de wedstrijd:
Om stipt 10:00 uur was iedereen aanwezig want om 11:00 werd er afgetrapt op sportpark Pieter Bultsma. Allemaal gespannen koppies in de kleedkamer die gebrand waren om de 1ste wedstrijd van het seizoen te winnen en het thuispubliek te verwennen met mooi voetbal.

Mooi voetbal werd er bij vlagen zeker gespeeld. Oudehaske had veel druk op de goal van Jubbega en had veel de bal. Laatste man Jelte Bilijam heerste achterin en verdeelde het spel goed. Hoewel Oudehaske goed speelde kwam het niet tot echte kansen in de 1ste helft, vaak was de laatste pass net niet goed waardoor de kans uitbleef. Nieuwe aanwinst Meinte Hiemstra had de grootste kans van de 1ste helft, na een fantastische solo waarin hij 5 man het bos in wist te sturen had hij niet meer genoeg kracht om de bal langs de keeper te krijgen. Rust.

In de rust was het duidelijk dat we ons toch echt meer moesten concentreren op de laatste passes voor de goal om tot een goal te komen. Verder stond het goed en moest het zo toch goed aflopen.

Echter komt Jubbega kort na rust met hun 1ste kans van de wedstrijd wat meteen een doelpunt oplevert. 0-1. Een domper zo kort na rust maar er was nog genoeg tijd. Oudehaske bleef prima voetballen en creëerde een paar goeie kansen die er eigenlijk wel in moesten… dezen werden helaas gemist waardoor de moed langzaam aan in de schoenen liep van Oudehaske. Oudehaske was steeds meer op zoek naar de gelijkmaker waardoor Jubbega er een paar keer gevaarlijk uitkwam.

10 minuten voor tijd kwam de keeper van Jubbega uit zijn 16 meter maar maakte hands dus een gele kaart. Hierdoor kreeg oudehaske nog meer druk op de goal van Jubbega en dat betaalde zich eindelijk uit. Na een afgeslagen corner wist Jelte Bilijam de bal op te pikken en net buiten de 16 meter hard uit te halen. 1-1! Oudehaske wist mede door een aantal kramp gevalletjes niet door te drukken en dus bleef het bij 1-1.

Een stroeve start maar genoeg positieve dingen om op voort te borduren. Volgende week mogen we uit spelen tegen V.V. Gorredijk JO19-1 spelen. Hiervan mag Meinte Hiemstra het verslag maken.

Gerrit Berger