Voetbalclinics mini-pupillen zeer succesvol!

16 mei 2019 18:00

Jeugdcommissie

Het is een algemeen gegeven dat het een feest is om mini-pupillen te zien voetballen. En dat bleek maar weer eens temeer tijdens de twee door de jeugdcommissie georganiseerde voetbal clinics op donderdag 9 en 16 mei jl. De clinic werden in samenwerking met beide basisscholen - It Hasperplak en De Tarissing – door V.V. Oudehaske georganiseerd. Er waren maar liefst 63 jongens en meisjes uit groep 2 én 3.

Al tijdens de eerste clinic op donderdag 9 mei was het een drukte van belang door de vele toegestroomde kinderen. Samen met hun juffen en een aantal ouders kwamen zij allemaal een kijkje nemen op de voetbalvelden van V.V. Oudehaske. De vele 4-6 jarige kinderen beten zich met veel enthousiasme gelijk vast in de aangeboden voetbalspelletjes. Ze genoten in de volle zon zichtbaar van hetgeen zich op en om het veld afspeelde.

Ook tijdens de tweede clinic op 16 mei werden 4, 5 en 6 jarigen kanjers op hun wenken bediend. Ze waren weer naar het sportpark gekomen om niets anders te doen dan te voetballen. Naast een circuitje met dribbelen, passen en schieten, hebben ze ook allemaal een echte wedstrijdje gespeeld op het pupillenveld. En wederom droop het plezier van de kinderen af. Rond 13:45 was de clinic afgelopen en werd de kinderen natuurlijk verteld wat voor ongelooflijke toppers ze zijn.

De mini-pupillen (JO7/JO8) is een nieuwe, belangrijke groep binnen de club en daarom is er met veel inzet van en door vrijwilliger gezorgd dat deze kinderen met plezier kennis konden maken met het voetbalspel. De clinics werden in totaal door 63 kinderen bezocht. We hopen hiermee dan ook dat we het nieuwe seizoen weer met een grote groep mini- en F-pupillen (JO7 en JO9) mogen starten.

De Jeugdcommissie