Twintig minuten blessuretijd levert de Hoske 2 geen punt op

6 mei 2019 22:00

Op zaterdag 4 mei was de Hoske 2 het slotstuk van een veelbewogen dag op het grasveld van Sportpark Pieter Bultsma. Waar de thuiswedstrijden normaal rond een uur of 12 beginnen, was de aanvangstijd ditmaal 15:00 uur. De tegenstander van deze middag DESZ 2, de nummer 2 uit de competitie. Een belangrijke wedstrijd voor de Hoske 2 aangezien ze volop meedoen voor de derde periode, echter zullen ze vol aan de bak moeten aangezien er in Zwartsluis kansloos werd verloren (3-0).

Bij aanvang in de kleedkamer heerste er een gemoedelijke en ontspannen sfeer. Waar normaal gesproken met Huisje Op Wielen van Frank Van Etten wordt geopend, was het vandaag de beurt aan Corry Konings – Corry Koningsdag. Dit idee van Kevin viel helaas niet in de smaak van het team waardoor dit beschouwd kan worden als mislukt experiment. Al snel volgde de welbekende song door de speaker van Klaas en werd er luidkeels meegezongen.

Aan de aftrap verschenen de volgende namen; Robin, Lars, Klaas, Jurjan, Henk Jan, Gerard, Bernard, Imme, Rene, Kevin en Kees Pieter. De frisse wissels van deze middag waren Nick, Stephan, Stan en Joran. Helaas moest de Hoske 2 het klusjes klaren zonder Jasper en Bowe, welke eerder deze week flink aangepakt zijn door de kaakchirurg. Waar Jasper eruit zag als een hamster die klaar is om de winterslaap in te gaan, zag Bowe er nog uit als een mooi jonkje (ik zie u graag). Top dat jullie erbij waren om het team te supporten mannen!!

Voorafgaand de wedstrijd was er afgesproken om vooruit druk te zetten, om het voetballende DESZ te ontregelen. Helaas was de brilstand na nog geen twee minuten voetballen al verdwenen. Vanaf de linkerflank kon er een voorzet worden gegeven welke zeer fraai achter Robin werd binnengeschoten door de rechtsback van DESZ. Vanaf dit moment had de Hoske 2 weinig in te brengen en werd het van het kastje naar de muur getikt. Dit resulteerde dan ook in de 0-2, de spits van DESZ strafte een fout in de defensie genadeloos af door de te korte terugspeelbal snoeihard tegen de touwen aan te schieten. Enkele minuten later moest Bernard het veld noodgedwongen verlaten. Door een voetblessure die hij eerder deze week opliep tijdens een training met het vlaggenschip kon hij niet verder. Zijn vervanger was Nick. Laatstgenoemde pakte vlak voor rust de bal op de doellijn in zijn hand, nadat een speler van DESZ vrij kon inkoppen bij de eerste paal. Waarschijnlijk heeft Nick te veel naar Onana gekeken in de vele wedstrijden die hij dit seizoen van Ajax heeft mogen bezoeken? De scheidsrechter van deze middag was goed gehumeurd waardoor het bij een berisping voor Nick bleef. Anyway, de daaropvolgende penalty werd feilloos binnengeschoten. Vervolgens werd Rene door Sjaak van het veld gehaald doordat hij lama achtige symptomen begon te vertonen. Sjaak is niet gediend van spugen naar een tegenstander. Hierna volgde het rustsignaal.

In de kleedkamer werd al snel duidelijk dat er uit een ander vaatje getapt moest worden om terug te komen in de wedstrijd. ‘Probeer meer agressie en energie in de duels te steken, en vanuit daar één of twee doelpunten te forceren’, aldus Sjaak, Rudi en Jappie. Waarop Kees Pieter reageerde ‘It kin ek 0-6 wurde’. Stephan kwam in het veld voor onze lama, en Stan mocht zich klaar gaan maken ten koste van Jurjan. Stan ging op de positie van Gerard spelen, omdat Gerard een linie naar achteren werd gehaald.

De wijze woorden in de kleedkamer hadden wel degelijk invloed op de prestaties op het veld. Na nog geen vijf minuten voetballen in de tweede helft, werd de aansluitingstreffer gemaakt door Kevin. Vanuit een corner werd de bal door Stephan op de lat gekopt, vervolgens was Nick er als de kippen bij om de bal te verlengen in de richting van Kevin die de bal bewonderenswaardig op zijn borst controleert, om hem vervolgens met een sierlijke omhaal in het doel te werken. Vanaf dit moment was het geloof op een goede afloop weer helemaal terug bij de Hoske 2. In tegenstelling tot de eerste helft werden er veel duels gewonnen, en was de tweede bal ook vaak voor de mannen in het oranje zwart. Na ietwat ongeregeldheden tussen de technische staf van beide teams, was het wederom Kevin die gevaarlijk dreigde te worden voor de goal. In a split second draaide binnen de zestien meter kort bij zijn directe tegenstander weg, die vervolgens aan de noodrem moest trekken. Kevin ging maar al te graag en zeer gretig naar de grond, waarop de scheidsrechter besloot om de bal op de stip te leggen. Met volle overtuiging schoot Kevin de 2-3 binnen. Kort hierna volgenden nog enkele grote kansen voor Nick en Stephan, echter werden deze kansen niet benut. Rond de 80e minuut mocht Joran het veld betreden voor een moegestreden Kees Pieter. Vanaf dit moment werd het slotoffensief ingezet door achterin een op een te gaan spelen. De Hoske 2 had nog enkele kansjes om een gelijkmaker binnen te prikken, en aan de andere kant had DESZ ook zeker de mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te gooien. Helaas bleef de stand voor de Hoske 2 steken op 2-3.

U zult vast denken wat de titel met de voorgaande tekst te maken heeft, nou dat zit zo; Ondertussen was het vijf minuten over vijf en was de wedstrijd tot groot ongenoegen van enkele toeschouwers nog steeds aan de gang. Waarschijnlijk zat moeders de vrouw op ze te wachten… Maar goed, door professioneel tijdrekken aan de kant van DESZ besloot de scheidsrechter consequent om deze tijd er in extreme mate bij te trekken. Helaas mocht dit niet baten voor de strijders ut de Hoske.

Met nog drie wedstrijden op het programma ziet het ernaar uit dat dit Hosker kamp in de middenmoot van de competitie zal gaan eindigen. Volgende week staat er een uitwedstrijd tegen de paars witten van Wolvega op het programma. Het lijkt me leuk dat onze aanvoerder © u als lezer zal infomeren over het verloop van deze wedstrijd.

Henk Jan