Tonego 2 kansloos tegen Oudehaske 2

8 april 2019 20:00

6 april zaterdagmiddag op Sportpark Pieter Bultsma moest Oudehaske 2 tegen Tonego 2
voetballen. De mannen van het tweede hadden allemaal zin in om te voetballen maar iedereen had meer zin in de avond. Wij hadden met het eerste en het tweede een teamuitje. We gingen met relaxte koppie’s naar de kleedkamer om ons voor te bereiden voor de wedstrijd. Sjaak had weer een mooie opstelling voor het tweede. Opstelling: Op goal Robin, achterin centraal Klaas en Ivar, linksback Jasper en rechtsback Henk Jan. Middenveld Bernard, Gerard en Imme op tien. Voorin in de punt René, rechts Ralf en links Kees Pieter. De wissels waren Lars, Stephan, Joran en Nick. Maar in de voorbereiding op de wedstrijd bleek Ivar niet fit te zijn en kon helaas niet spelen. Jasper ging daardoor naar centraal en Nick ging naar de linksback. Onze scheids voor de wedstrijd was Feike Brouwer. Hij moest de wedstrijd gladjes laten verlopen. Onze vlagger was de enige echte Jurjan van Zanden.

Tonego mocht aftrappen. Zij speelden de bal rond en wij zetten gelijk veel druk op de tegenstander. Dat werkte goed wardoor wij al snel de bal konden veroveren. Na een paar minuten kon Nick niet meer. Hij had al een wedstrijd gevoetbald, net als een paar anderen. Voor Nick kwam Lars in het veld. Na ongeveer 10 minuten spelen maakte Tonego een overtreding bij de zestienmeter. Wij kregen een vrije trap op een mooie plaats. Jasper ging achter de bal staan en schoot de bal zo hard als een raket de winkelhaak in. 1-0 voor Oudehaske. Na een tijdje dacht Ralf dat kan ik ook. Hij kreeg de bal van Henk Jan en dribelde een klein stukje en schoot de tweede raket af. Deze verdween ook mooi in de kruising van de goal. 2-0 voor Oudehaske in de 35 minuut. De tegenstander kwam er niet aan te pas. De ruststand was dan ook 2-0.

In de tweede helft had Oudehaske vanaf het begin de wedstrijd onder controle. Na 15 minuten spelen ging Imme er uit en kwam Stephan er in. Hij ging rechtsvoor spelen. Kees Pieter kwam te spelen op de tien positie. Na 65 minuut kwam Speedy Gonzales Joran in het veld voor Ralf. Hij mocht de tegenstander zijn hielen laten zien. Na 5 minuten in het veld kreeg hij de bal van Kees Pieter en maakte hij de 3-0 voor Oudehaske. Ongeveer 10 minuten later, in de  80e minuut, zette Oudehaske een mooie aanval op over de rechterkant. Stephan gaf de bal op maat voor en René had de bal voor het intikken. 4-0 voor Oudehaske. De weerstand was helemaal gebroken bij Tonego. Opnieuw een mooie aanval maar nu over de linker kant leverde de 5-0 op. Joran gaf de bal op een presenteerblaadje voor aan René. Hij kon éénvoudig de bal binnentikken. De laatste 10 minuten scoorde Oudehaske nog tweemaal. Beide doelpunten werden gemaakt door Joran die beide keren de verdediging van Tonego te vlug af was. Zo kwam de einstand van 7-0 tot stand. Al met al een dik verdiende overwinning.

In de kleedkamer was een gezellige sfeer door de overwinning en het teamuitje dat er aan kwam die dag. Maar in de kleedkamer dachten René en Lars even aan het oude griekse worstelen. Uitslag een gelijkspel. Verder die dag hebben we er een gezellige boel van gemaakt. Nu op naar de volgende drie punten tegen Olde Veste'54 3.

Ik geeft de pen door aan Bernard Sloothaak.

Lars Bultsma