Oudehaske haalt uit tegen Heerenveen

8 april 2019 19:15

Na de spectaculaire plaatsing voor de halve finale voor de beker van afgelopen week, wachtte deze week voor de competitie de JO19 - Derby tegen v.v. Heerenveen. Veel bekende (ex-) klasgenoten over en weer dus de vriendelijke doch duidelijke verbale intimidatie begon al voor de wedstrijd. De strakke koppies lieten zien dat iedereen met de wedstrijd lekker bezig was. Omdat we zeer krap in onze spelers zitten, meestal maar 10 of 11, waren onze bijna vaste hulpkrachten Imme, Nick en Friso ook voor (maximaal) een helftje van de partij. Daarnaast hadden we wat goed te maken want in de heenwedstrijd miste de scheidrechter, wellicht door het ontbreken van de VAR, geheel toevallig een glaszuiver doelpunt, wat ons de winst koste.

Mooi voetbal weer en behoorlijk wat publiek zorgde voor een prima atmosfeer. De wedstrijd begon rommelig en de ploegen hielden elkaar goed in evenwicht. Heerenveen was het eerste half uur wellicht zelfs ietsje sterker. Joran miste wat kansjes, iets wat hij de hele wedstrijd stug zou volhouden (om als invaller bij het tweede een hattrick te scoren, daar wel he). Na een half uur moest de Heerenveen-keeper uitkomen waarna  Warner op mooie wijze van een meter of 20 de bal er overheen lepelde. Vlak voor rust scoort Chielian met de 2-0  eindelijk zijn doelpuntje tegen Heerenveen en we gingen met een mooie voorsprong de rust in. Ondanks dat de Heerenveen spelers gemiddeld bijna een kop groter waren, vielen de blessures aan de Heerenveen-kant. De tweede helft kwamen we, misschien mede daardoor, niet meer in de problemen. Na een overtreding (en een gele kaart) op Syb, scoorde Warner slim de vrije trap in de korte hoek. De 4-0, 5-0 en 6-0 volgden snel. Dit had nog meer kunnen zijn want de Heerenveen- grensrechter begeleide elke mooie actie van Oudehaske met enthousiaste vlagsignalen. En ook in het laatste kwartier, wat meestal niet onze sterktes kant is, hielden we voor het eerst deze competitiehelft de nul achterin! Dat kwam zeker ook door onze laatkomer Thomas, die na 10 minuten al aangaf niet meer verder te kunnen (vanwege de vrijdagavond?) maar bij gebrek aan wissels het toch een hele wedstrijd prima volhield. Dank ook aan de prima leidende scheidrechter Ynze (en uiteraard ook de andere scheidsrechters die maar steeds elke keer van de partij zijn en soms ons commentaar moeten aanhoren). De koppositie in de tweede klasse blijft behouden, we zijn op de helft, dus….

Roel