KNVB Academy Cursus Juniorentrainer komt naar Oudehaske

7 april 2019 15:30

Jeugdcommissie

De jeugdcommissie van v.v. Oudehaske wil begin volgend seizoen de cursus Juniorentrainer van de KNVB organiseren op ons Pieter Bultsma Sportpark. Daartoe zijn al afspraken gemaakt met de Nederlandse voetbalbond, sinds enkele weken kunnen geïnteresseerde jeugdtrainers uit de hele regio zich hierop inschrijven. Vanuit v.v. Oudehaske hebben zich inmiddels al 4 juniorentrainers aangemeld, een andere jeugdtrainer van onze vereniging heeft zich ingeschreven voor de opleiding EUFA-C/TC3.

En daar zijn we heel blij mee, want ons doel is om jeugdtrainers zo veel en zo goed mogelijk op te leiden. Dat willen we zodat de trainingen van onze voetballers en voetbalsters nog beter worden. Want goede, leuke en uitdagende trainingen betekent dat we over de volle breedte betere spelers en speelsters krijgen. En bovenal dat al onze jeugdleden met nog meer plezier gaan en blijven voetballen.

Intern zijn we bij v.v. Oudehaske vorig jaar al gestart met de VTON Voetbalmethode, waarbij we startende en meer ervaren (gediplomeerde) trainers ondersteunen met een voetballeerlijn met diverse (800+) oefenvormen. Maar een externe opleiding vanuit de KNVB Voetbalacademie is echter altijd welkom, onder andere omdat het elkaar versterkt. Dus vandaar ook de cursus die de vereniging betaald en daarmee zowel in de jeugdtrainers als spelers investeert.

Doordat we zelf al 4 jeugdtrainers hebben die de cursus juniorentrainer willen volgen, zijn we met de KNVB over kunnen komen om v.v. Oudehaske ook als cursuslocatie open te stellen. De cursus start zodra er 12-16 deelnemers zijn, de verwachting is dat dit ergens in het najaar is.

Wanneer en waar?
De cursus start naar verwachting in het najaar 2019 en zal (waarschijnlijk) op woensdagavond plaatsvinden. De cursus duurt zo’n 16 weken en bestaat o.a. uit 10 cursusavonden.

Voor wie?
De cursus is beschikbaar voor bestaande jeugdtrainers of leden/vrijwilligers v.v. Oudehaske die juniorentrainer willen worden. Uiteraard is de cursus ook open voor leden van andere clubs, mits ook zij aan de voorwaarden voor deelname voldoen.

Wat kost het?
Voor jeugdtrainers van Oudehaske niets! De kosten worden door v.v. Oudehaske betaald als je ook trainingen op onze club gaat geven.

Hoe kan ik me aanmelden?
Meer informatie of aanmelden kan via KNVB Cursus Juniorentrainer te Oudehaske! Er is plaats voor 12 -16 personen