Start renovatie kunstgrasveld Sportpark Pieter Bultsma

7 april 2019 15:30

Bestuur

In september 2018 werd al via diverse media bekend gemaakt dat ons kunstgrasveld vervangen zou worden en de aanbesteding begin 2019 zou volgen. Sinds september heeft een interne werkgroep van de club diverse overlegmomenten met de Gemeente Fryske Marren gehad om de wensen en eisen van beide partijen op elkaar af te stemmen.

Maandag 1 april is de aanbesteding vergeven. De gemeente heeft een gerenommeerde en ervaren partij (Antea Group Heerenveen) geselecteerd voor de uitvoering. Er is gekozen voor een nieuwe kunstgrasmat ingestrooid met rubber. Hiermee voldoet het veld opnieuw aan de normen die de KNVB stelt aan kunstgrasvelden en kan de club weer jaren vooruit.

Planning werkzaamheden
De werkzaamheden starten op maandag 15 april 2019. Uiterlijk vanaf 11 mei kan het nieuwe veld weer worden bespeeld. Ons 2e veld (gras) is tijdens deze periode gewoon bespeelbaar.

De aannemer start met oprollen van de oude kunstgrasmat. De oude mat wordt afgevoerd naar een recyclingbedrijf. Daarna wordt het terrein geschikt gemaakt voor de nieuwe kunstgrasmat. Ongeveer de helft van de rubberkorrels zal worden hergebruikt, hetgeen het project verduurzaamd.

Wedstrijden en trainingen
Er is zorgvuldig gekeken om de overlast bij trainingen en wedstrijden zoveel mogelijk te beperken. Het meeste kan opgevangen worden door wedstrijden en trainingen te verplaatsten naar het grasveld. Voor een enkele wedstrijd zal er worden uitgeweken naar het sportpark van Vegelingsoord. Trainingstijden voor zowel de senioren als junioren zijn enigszins aangepast om iedereen de kans te geven om te trainen, alsook het grasveld zoveel mogelijk te ontlasten.

Onderstaande afbeeldingen laten de aangepaste trainingsschema's per week zien. Van 21 t/m 30 april zijn er GEEN trainingen i.v.m. meivalantie en het niet te zwaar belasten van het grasveld. Eventuele wijzigingen wat betreft wedstrijden worden vermeld op voetbal.nl en op onze eigen website (vvoudehaske.nl)

Wilt u meer informatie over de voortgang van het project, neem gerust contact met het bestuur - Jelle Wassenaar (Accommodatie en materialenbeheer)

Week 16

Week 17