Het had een mooie dag kunnen zijn

26 maart 2019 20:00

Zaterdag 23 maart 2019,

Op deze mooie zaterdag, met prachtige weersomstandigheden kwamen de boys van de Hoske 2 al vroeg op sportpark Pieter Bultsma. Een uur eerder als normaal was dan ook de hele selectie aanwezig in onze mooie kantine. Vooraf aan de wedstrijd, stond namelijk een verkleedpartij op het programma. Onder leiding van Erwin H, moest iedereen de juiste maat voor de nieuwe kleding zien uit te vogelen. Dit tafereel pakte voor sommige spelers heel confronterend uit. Neem bijvoorbeeld onze grote vriend Jasper Hoekstra, een jongen die topfit is, iemand die echt leeft voor zijn voetbalcarrière. Vol enthousiasme en met overtuiging moest hij per se de maat S passen. Helaas voor hem heeft het op zichzelf wonen, en de vele uitstapjes, ertoe geleid dat hij voortaan gedwongen, in de maat XL zijn voetbalkunsten gaat vertonen. Desondanks dat sommige jongens even met de neus op de feiten zijn gedrukt, heeft iedereen toch de juiste kledingmaat kunnen kiezen. Na deze activiteit stond de lange reis naar het prachtige en enerverende dorp Nijeveen op het programma.

Aankomst Nijeveen:
Na ongeveer een kleine 30 minuten rijden, kwamen de boys van de Hoske 2 aan op het Sportpak te Nijeveen. Met een beetje gezonde spanning, en een goed gefocuste selectie moesten vandaag de 3 punten worden binnengesleept. Helaas was deze goede focus voor sommige spelers van enorm korte duur. De volgende mannen: Nick V, Stan A, en Imme S, zagen tot hun grote vreugde dat er ook een aantal damesteams aanwezig waren op het sportpak. Vrij snel werd duidelijk, dat onze jonge talenten dit toch wel spannend vonden. Na een aantal voorzichtige pogingen om oogcontact te maken, begon onze grote vriend Nick V, aan een waar charmeoffensief. Het is nu afwachten of dit ook tot een resultaat heeft geleid. Maar voor nu genoeg gesproken over de randzaken, op naar de wedstrijd.

De wedstrijd:
Met 14 selectiespelers, was het weer even puzzelen voor de technische staf om tot een goede opstelling te komen: Met op doel: Robin v, Linksback: Lars B, centrale duo achterin: Jurjan VZ, Ivar O, Rechtsback: Nick V. Middenveld: Stan A, Klaas N, Bowe M, Rechtsbuiten: Rene W, Spits: Kevin D, Linksbuiten: Kees pieter B. Na het bekendmaken van de opstelling, en de wijze woorden van Sjaak (De vorige keer hebben we 2-0 gewonnen, dus we zien vandaag wel wat het gaat worden) was het tijd om af te trappen.

In de eerste helft, bleek dat het voor beide teams een lastige middag zou worden. Door een slecht bespeelbaar veld, was het moeilijk om de bal goed onder controle te houden. De eerste 20 minuten was het vooral Nijeveen die een aantal gevaarlijke kansen had op de 1-0. Door een aantal goede reddingen van Robin, en het ontbreken van de scherpte bij de aanvallers van Nijeveen bleef de stand 0-0. Na goed 25 minuten kwam Oudehaske beter in de wedstrijd. Dit resulteerde tot een aantal kansen. Waaronder een kopbal op de lat van Lars Bultsma, een aantal schoten van Kevin Dijkstra, en een schot van Stan Alleman. Helaas kon ook Oudehaske deze kansen niet benutten, waardoor beide ploegen met een gelijke stand de rust ingingen.

De tweede helft vonden een aantal wissels plaats: Rene moest wegens een blessure het veld verlaten, voor hem kwam Imme in de plaats. En ook Bernard en Jasper kwamen het veld in, voor Lars en Jurjan. Over de tweede helft kunnen we kort zijn: Het spel was rommelig aan beide kanten, wat resulteerde dat de scheidsrechter ook dacht er goed aan te doen om hierin mee te gaan. Na een aantal merkwaardige beslissingen, was het toch Oudehaske die in de 70e minuut er goed uitkwam. Na een aanval die bij Imme en Klaas ontstond, kwam de bal bij Kevin in de 16 meter, die op zijn beurt de bal bij Bernard wist te krijgen, en die ronde beheerst af in de goal 0-1.  Kort na dit moment komt de aanvaller van Nijeveen rond de 16 meter bij Oudehaske in balbezit. Tijdens deze actie komt hij zelf ten val buiten het 16 meter gebied. Helaas zag de scheidsrechter deze situatie als enige totaal anders, en besloot tot ieders verbazing de bal maar op de stip te moeten leggen. Na menig discussie en terechte onbegrip gaat de aanvaller van Nijeveen achter de bal staan, en schiet de strafschop met behulp van de paal achter Robin. Na deze goal kwam er al vrij vlot een klein opstootje bij een overtreding, waardoor de scheidsrechter het niet meer zag zitten om verder te gaan. De scheidsrechter besloot dan ook het duel vroegtijdig te beëindigen. Misschien toch maar op zoek naar een nieuwe hobby op de zaterdag scheids ;).

Volgende week weer een nieuwe rond met nieuwe kansen voor de Hoske 2, kop ervoor houden, en op naar de 3 punten.

Django