v.v. Oudehaske 2 "K*t Friezen"

18 februari 2019 23:00

Mijn goede maat en tevens zeer geliefde ploeggenoot - Nick - besloot afgelopen zaterdag meteen na de wedstrijd mij de eer te geven om onze wedstrijd schriftelijk te verslaan. Vandaar dat u een andere naam onder dit verslag ziet staan.

Onze kantine coördinator Bert zal net als ons heel erg zijn geschrokken nadat onze thuiswedstrijden niet meer op de gebruikelijke 12:00 plaats vindt, maar om 13.00. Dit betekent dus ook een uur later aan het bier waardoor de kantine omzet misloopt. Desondanks bleven protesten met gele hesjes uit en kon er gewoon worden afgetrapt. Rouveen was de tegenstander, volgens Nick heeft hij gescoord in de uitwedstrijd tegen Rouveen. Of dit waar is, zal nog steeds een raadsel blijven.

Na ongeveer 5 minuten voetballen kreeg vv Oudehaske een corner, Nick zette zijn hoofd tegen de bal maar de keeper van Rouveen wist met een goede redding een achterstand te voorkomen. Uit de counter die hierna ontstond moesten we al vroeg afscheid nemen van Henk Jan, de spits (100+) van Rouveen zette vol zijn gewicht op de enkel van Henk Jan. De voor Henk Jan ingevallen Stephan (Cock) wist na 20 minuten een kans te creëren, maar helaas werd deze niet afgemaakt.

Oudehaske begon slechter te voetballen, ballen werden gemakkelijk ingeleverd bij de tegenstander waar uit gevaarlijke counters ontstonden, uit één van deze counters maakte Nick een eigen doelpunt. 0-1! U begrijpt vast wel dat nadat mij door Nick is gevraagd een verslag te schrijven, ik dit niet geheel onopgemerkt kan laten. De 0-2 van Rouveen was een afstandsschot van ongeveer 50 meter. Vervolgens viel de 0-3 door een intikker, met deze stand gingen we ook rusten.

In de pauze viel er veel te bespreken. De volgende wissels werden in de rust toegepast. Klaas kwam voor Stephan, en Jordy voor Roone. Ja, ja u leest het goed, Jordy staat weer op het veld. Aangezien ondergetekende van een uitgebreide douche genoot, zal Ik over de 2e helft kort zijn. Kevin schoot een vrije trap goed in de hoek, wat resulteerde in een 1-3 stand. Overtredingen werden feller en dit resulteerde in een klein opstootje tegen het einde van de wedstrijd. Scheidsrechter JW besloot de wedstrijd te beëindigen na dit akkefietje. Tijdens het evalueren van de wedstrijd onder het genot van een biertje heerlijk in de zon, bleek dat net zoals al vaker dit seizoen er in het veld wordt gediscrimineerd. Wederom is er een speler van Oudehaske uitgemaakt voor k*t Fries. Dit is het gevolg van de vele polder ploegen in deze competitie.

Deze k*t Friezen hebben de komende 2 weken geen wedstrijden op de planning. Het volgende verslag zal onze leider en tevens Antiliaan Jappie schrijven.

Roone