Hoofdtrainer Tjalling Bergstra en Oudehaske na vier seizoenen uit elkaar

9 november 2018 23:15

Afgelopen dinsdag heeft er een jaarlijkse evaluatie plaats gevonden tussen hoofdtrainer Tjalling Bergstra, Robert Verhoef, Wim Kamps en het bestuur van voetbalvereniging Oudehaske. Tijdens dit gesprek heeft Tjalling aangegeven dat dit zijn laatste seizoen bij het vlaggenschip zal zijn. Zowel hij als het eerste elftal is toe aan een nieuwe prikkel geeft hij aan.

Tjalling Bergstra maakte in het seizoen 2015-2016 zijn debuut als hoofdtrainer bij onze voetbalvereniging. De vier seizoenen daarvoor was hij zowel trainer van de A1 als assistent trainer bij de hoofdmacht bij CVVO uit Lemmer.

Onder Tjalling heeft het team een stijgende lijn te pakken weten te krijgen: van handhaving in het eerste seizoen onder Tjalling tot nacompetitie voor promotie in het seizoen 2017-2018.

“Ik ben ontzettend blij dat Oudehaske mij de kans heeft gegeven het hoofdtrainerschap op te pakken. Dit gegeven zal ik ook zeker nooit vergeten, maar mijn gevoel zegt dat zowel Oudehaske als ik toe zijn aan een nieuwe prikkel. Ik ben van mening dat de “houdbaarheidsdatum” van een trainer ook niet oneindig is. Maar anders had ik hier wel veel langer willen blijven. Desondanks heb ik de spelersgroep wel laten weten dat ik dit seizoen mooi wil afsluiten en door dit gegeven de touwtjes niet laat vieren” aldus Tjalling.

Het bestuur van Oudehaske is erg content met het optreden van Tjalling de afgelopen jaren en wenst hem alvast veel succes met het vinden van een nieuwe club. De komende tijd zal het bestuur van Oudehaske zich bezig gaan houden met het opstellen van een lijst met potentiële kandidaten die Tjalling kunnen vervangen.