Loting tweede ronde districtsbeker Noord op Sportpark Pieter Bultsma

7 november 2018 8:15

De loting van de tweede ronde van de districtsbeker van de KNVB vindt dinsdagavond 13 november na afloop van de wedstrijd tussen Oudehaske 1 en Balk 1 in de kantine van voetbalvereniging Oudehaske plaats.

Balk komt uit in de eerste klasse E en bezet op het moment van schrijven een degelijke zevende plaats. De poulefase wist Balk door te komen met grote ploegen, zoals Sneek Wit Zwart 1, v.v. Nijland 1 en BCV.

Oudehaske wist de poulefase van de beker als winnaar af te sluiten. Alle 3 de bekerwedstrijden wist Oudehaske als winnaar af te sluiten. In Delfstrahuizen werd met maar liefst 0-11 gewonnen van EBC, thuis werd 3-1 gewonnen van Boornbergum 80 SC, de laatste wedstrijd werd 3-1 gewonnen van vierdeklasser Sleat 1.

Het duel tussen de derde klasser en eerste klasser begint om 20:00 uur. De winnaar plaatst zich voor de tweede ronde van de districtsbeker noord. .

Afgelopen seizoen wist Oudehaske 1 de kwartfinales te bereiken en mocht uit komen tegen zondagse eersteklasser Alcides uit Meppel. Alcides bleek duidelijk een maatje te groot en Oudehaske verloor deze wedstrijd met 7-1. Uiteindelijk wist Alcides te promoveren naar de zondagse hoofdklasse.