De bus in de 5e versnelling

15 oktober 2018 15:45

Zaterdag 13 oktober, 25 graden en een strakblauwe lucht. Kortom een heerlijke dag voor een thuiswedstijd tegen HZVV 4.

Voordat de wedstijd begon bleek al snel dat het ongeveer 10 graden warmer was op het plastic in Oudehaske. Maar nadat de warming-up gedaan was konden de basis 11 beginnen aan de wedstijd. Deze bestond uit:
Robin op de goal. Jasper, Lars, Jurjan en Klaas die de verdediging vormden. Op het middenveld Bowe, Bernard en Kp en in de aanval Imme, Kevin en René.

In het begin van de wedstrijd had Sjaak de opdracht gegeven om af te wachten en te kijken hoe de tegenstander zou gaan spelen. Al snel bleek dat Oudehaske de sterkere ploeg was. Na acht minuten kregen ze dan ook de kans op de 1-0 maar door een miscommunicatie tussen Imme en Kevin ging de bal naast. Na een kwartier spelen kwam HZVV iets meer in de wedstijd maar wisten ze niet te scoren. Beide ploegen waren aardig aan elkaar gewaagd tot dat in de 21minuut Imme een flinke schop te voorduren kreeg. Hier werd uiteraard een vrije trap voor gegeven en dit leidde tot een grote kans voor René. Helaas ging het schot voorlangs en was de kans voorbij. In de 27e minuut vond de scheidsrechter het tijd om even wat te gaan drinken want door de hitte was dat wel nodig. Direct na de drinkpauze gingen de twee ploegen weer volop in de strijd. Met in de 30e minuut een botsing tussen Bernard en zijn tegenstander, de laatstgenoemde bleef hierna ook liggen en de scheids legde het spel even stil. Niet iedereen was het hier mee eens en er werd dan ook het een ander gezegd zo kwam er vanaf de bank de zin “Aaaah kom op man, overeind met dat ding”. Vlak voor de rust kreeg Oudehaske nog een kans uit een corner. De bal werd door Jasper voor geslingerd en achter in het strafschopgebied opgepikt door Kp, hij bracht de bal opnieuw in en Lars zette zijn hoofd ertegenaan. 1-0.

In de rust heeft Sjaak één wissel toegepast. Hij haalde Jurjan naar de kant (die mocht vlaggen) en hij bracht Henk Jan in. Henk Jan kwam op de rechtsback positie waardoor Klaas naast Lars in het centrum kwam te staan. Ook werd er duidelijk gemaakt dat er niet genoeg druk op de bal werd gegeven. Nadat iedereen de thee op had kon de 2e helft beginnen.

Oudehaske begon de 2e helft beter dan HZVV en kreeg in de 52e minuut de eerste corner van de 2e helft. Jasper gaf de bal weer voor, en dit keer kopte Henk Jan de bal beheerst achter de doelman van HZVV. 2-0. Dit bleek dus een gouden wissel van Sjaak. Na 20 min gespeeld te hebben in de 2e helft kreeg HZVV een enorme kans nadat Jasper het duel op snelheid had verloren. Maar gelukkig stond Robin goed op te letten, en pakte hij de bal uit de hoek. Overigens stond Robin ook deze wedstrijd weer goed te keepen. Na deze kans werd Bowe naar de kant gehaald en werd Lampie ingebracht, Lampie speelt normaal in het 3elftal maar kwam ons deze wedstijd versterken waarvoor dank. Ook in de 2e helft vond de scheidsrechter het in de 72e minuut tijd om wat te drinken. Na de drinkpauze was de ploeg uit Oudehaske niet meer te stoppen. In de 75e minuut maakte Kevin een goeie actie waarna hij René in stelling bracht en hij de bal rustig achter de keeper schoof. 3-0. Drie minuten later kwam er een voorzet van Imme en René schoot zijn 2e van de middag binnen. 4-0. Na deze goal was HZVV het helemaal kwijt. Met als gevolg een miscommunicatie in de 80e minuut, hieruit ontstond een corner. Deze corner werd weer voor geslingerd door Jasper, maar de bal werd weggekopt door de verdediging van HZVV. Imme pikte de bal aan de rand van de zestien op en schoot de bal tegen de touwen. 5-0. Na de 5e goal kreeg HZVV nog twee kansen maar deze werden beide niet benut. In de 90ste minuut kreeg Jasper nog een schot kans maar deze eindigt bij Sjaak in de achtertuin.

Na 95 minuten floot de scheids af en de winst is voor Oudehaske. 5-0. Dit betekent dat het 2e elftal uit Oudehaske nog steeds bovenaan staat en zelfs geen tegendoelpunt heeft gehad.

Hierbij is ook het verslag tot een einde is gekomen en geef ik de pen door aan Bowe Muurling. Veel succes en bedankt voor het lezen.

Stan A.