Captain keeper houdt de Hosker bus op het rechte pad

8 oktober 2018 13:15

Allereerst moet ik jullie als lezer teleurstellen met het feit dat dit wedstrijdverslag niet door een lid van de Hasker Boyband is geschreven (hij had andere verplichtingen). Deze keer zullen jullie het moeten doen met een afdankertje ut De Hoarne.

Zaterdag 6 oktober, de uitwedstrijd tegen VHK stond op het programma voor de Hoske 2. VHK dat het seizoen teleurstellend is begonnen met 1 punt uit twee wedstrijden, mag het opnemen tegen de ongeslagen ploeg uit Oudehaske. Na een dik half uur rijden waar dj Jasper en tevens chauffeur, ervoor zorgde dat de sfeer uiterst goed was door de heerlijke knallers van Guus Meeuwis, kwamen we dan uiteindelijk aan in Sint Jansklooster. Met een gemiddelde temperatuur van 20 graden waren alle ingrediënten aanwezig om er een lekkere pot van te maken.

Eenmaal in de kleedkamer besloot Roone de boel even op scherp te zetten. Dit deed hij op een uiterst bijzondere manier. Roone liet namelijk een beetje darmgas ontsnappen, waardoor de geur in de kleedkamer niet te harden was. ‘Fukushima is hjir niks bij’, zei Bowe. Gelukkig was Roone zelf erg trots op zijn gasje. Klasse Roone, je hebt iedereen op scherp gezet! ;)

Dan nu de wedstrijd, waarbij ik direct prijsgeef dat deze doelpuntloos geëindigd is. Tsja, ga daar maar eens een verslag over schrijven. Vandaar dat ik eerst met de opstelling begin, de opstelling waar het brein van de succescoach weer lang voor heeft moeten werken. Spijtig genoeg was de het trio van de staf vandaag niet compleet. Jappie kon helaas niet aanwezig zijn, omdat hij mee moest galopperen in de Stromruiter. Het doel werd vandaag verdedigd door captain keeper Robin. Hierbij moet ik zeggen dat hij dit weer behoorlijk aardig deed. Ik probeer dit zo oppervlakkig mogelijk te brengen, want je weet het tegenwoordig maar nooit in de voetballerij. En hierbij doel ik op de doelverdediger van sc Heerenveen, waarbij ieder schot op doel, een doelpunt is (misschien heeft dit ook wel iets met de verdediging te maken). Over de verdediging gesproken, deze bestond vandaag uit Henk Jan op rechts, Jurjan en Lars centraal en Jasper op de linkerkant. Op het middenveld mochten Bernard, Bowe en Kees beginnen, waarbij Kees als meest naar voren geschoven middenvelder speelde. In de voorhoede mocht het trio RIS (Roone, Imme en Stephan) aantreden. Op de bank zaten Kevin en Klaas (astro)nauta die terugkomende is van een enkelblessure.

In eerste instantie besloot de Hoske 2 om lekker in te zakken om de speelwijze van VHK af te tasten. Hierdoor had VHK de eerste helft het overwicht in balbezit. Tot echt grote kansen komt VHK niet, al kan captain keeper een 1 op 1 situatie onschadelijk maken door de bal fraai uit de linkeronderhoek te redden met zijn grote teen. Deze redding deed mij denken aan de redding van Iker Casillas in de WK finale van 2010, al denk ik hier liever niet teveel aan… Ook lukt het de Hoske 2 in de eerste helft niet om heel gevaarlijk te worden. Op een lange bal van Jasper is het Stephan die een klein speldenprikje uit kan delen.

In de rust volgenden de motiverende woorden van Sjaak ‘de wedstriid is noch net ferlern jongens’. En werd er besloten om het fysieke spel van VHK te gaan bestrijden door in een 4-4-2 formatie te spelen. Kevin mocht zijn opwachting in het veld maken, dit ging ten koste van Kees. Daarnaast liet Roone zijn geur deze keer niet spreken.

Eenmaal in de tweede helft bleek ook dat VHK enkele wijzigingen had doorgevoerd in de opstelling. Hierdoor was het eerste kwartier erg zoekende voor beide teams. Dit kwam het niveau van de wedstrijd niet ten goede. De mooiste aanval van de Hoske kwam zo rond de 69e minuut. Het was Roone die de bal vanuit het middenveld ingespeeld kreeg. Met een mooie passeerbeweging liet hij de verdediger geen kans, en kon hij uithalen. Echter ging de bal een kleine meter over de lat. Een kwartier voor tijd was het astronauta die sinds tijden weer minuten mocht maken. Hij kwam binnen de lijnen voor Stephan. Robin mocht in de tweede helft nog enkele keren aan het werk. De mooiste redding van deze middag maakte hij zo ongeveer tien minuten voor het laatste fluitsignaal. Met een sierlijke duik kon hij de bal uit de kruising tikken. Mocht Iker deze redding gezien hebben, dan weet ik zeker dat hij spontaan jaloers zou zijn geworden.

Tijdens het douchen werd er volop meegezongen op de hits van Django Wagner. Kevin nam hier duidelijk het voortouw, mijn complimenten hiervoor Kevin. Het niveau van zingen lag zelfs zo hoog dat een staflid van QVC polshoogte kwam nemen in onze kleedkamer. Volgens hem was de sfeer in de andere kleedkamer veel slechter (VHK 2 – 0 QVC). Hierna stelde hij de vraag of wij gewonnen hadden. Met een grote grijns op het hoofd van de talenten van de Hoske 2 werd er doorgegeven dat de wedstrijd in 0-0 was geëindigd. Met een mooie lach en een grote duim die tot de blauwe hemel in Sint Jansklooster prees, verliet hij de kleedkamer.

Al met al was het geen enerverende wedstrijd. Wel is het erg lekker om te kunnen zeggen dat wij nog steeds geen wedstrijd verloren hebben. Ik denk dat eenieder met het gelijkspel kan leven. Daarbij moet ik wel stellen dat er weer als een team geknokt is, en dat bevalt mij erg goed! Als we dit iedere week kunnen opbrengen met daarbij enkele doelpunten, dan kunnen er dit seizoen wel eens mooie dingen gaan gebeuren.

Bij deze geef ik de pen door aan Stan om een mooi verslag te maken van Oudehaske 2 – HZVV 4. Vanaf deze plek wil ik jou en de andere leden van de Boyband alvast veel succes wensen voor het optreden van volgende week!

Henk Jan