Oudehaske onderuit in Derby

DWP 1

Oudehaske 1

3 februari 2018 14:30

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske de Derby uit tegen DWP in Sint Jut.

Trainer Tjalling Bergstra had vooraf een behoorlijke puzzel op te lossen.

Er misten helaas weer een aantal spelers deze middag. Wilmer was geschorst, Jordy en Ralf( wel op de bank) waren nog geblesseerd en Sebastiaan gaf de voorkeur aan skiën, tot overmaat van ramp haakte Hendrik in de warming up ook nog af zodat Robin op doel moest. Hierdoor ging Gijsbert naar het centrum en stonden 2 A-Junioren in de basis. Nick rechtsback en Gerard, die zijn basis debuut maakte in de competitie, op het middenveld.

Het begin was voor DWP, zij waren feller en probeerden direct een doelpunt te forceren met lange ballen achter de verdediging van Oudehaske. Oudehaske moest duidelijk in de wedstrijd komen en door de vele wisselingen in de opstelling ging dit niet erg gemakkelijk. DWP had na een kwartier spelen een grote kans maar Anton Holtrop schoot de bal voorlangs. Op het half uur kwam DWP op een 1-0 voorsprong. Robin taxeerde een diepe bal niet helemaal goed en Age Ellert van der Velde was er als de kippen bij om dit te verzilveren. Hierna was Oudehaske het even kwijt en was het een wonder dat het 1-0 bleef. DWP kreeg een aantal grote kansen maar de bal ging er op miraculeuze wijze niet in en bleef Oudehaske in leven. Oudehaske had niet veel kansen maar kwam in de 40e minuut wel op gelijke hoogte. Na een diepe bal kopte Robbert de bal voor en kopte Joram de bal tegendraads knap binnen. Helaas moest Rick vlak voor rust er geblesseerd af en werd vervangen door Ralf die dus toch moest spelen. Er werd gerust met een 1-1 stand en daar mocht Oudehaske niet over mopperen.

Na de rust kwam Oudehaske binnen 2 minuten op voorsprong. Ralf kapte op zijn geheel eigen wijze een aantal man uit en schoot vanaf de 16 meter droog binnen. Hierna was Oudehaske beter en ging op zoek naar de 1-3. DWP had het moeilijk en probeerde zich weer in de wedstrijd te vechten waarbij scheidsrechter Buitenhuis te veel toeliet en DWP hiermee in het zadel hielp. Hij vergat echter een penalty te geven aan DWP toen een DWP speler duidelijk voor een ieder te zien onderuit werd gehaald in de 16 maar wuifde het weg. Robin redde nog een keer knap op een schot van Sjoerd Koopmans. Een paar minuten later ging de bal wel op de stip nadat Gijsbert en een speler van DWP in een duel schouder aan schouder neergingen en ieder verbaasd was dat hij nu wel op floot, een goed makertje zullen we maar zeggen. Robin zat er nog dicht bij, raakte de bal nog aan maar niet genoeg zodat de 2-2 op het denkbeeldige bord kwam. Hierna was DWP de betere ploeg en kon de 3-2 niet uitblijven, die kwam een paar minuten later dan ook. Het was andermaal Sjoerd Koopmans die zijn 2e van de middag binnen schoot na slap verdedigen aan Oudehaske kant. Hierna nam DWP wat gas terug en kwam Oudehaske weer beter in de wedstrijd en ging op jacht naar de gelijkmaker. Voor het laatste kwartier kwamen Dennis  en Kees Pieter in het veld voor de moegestreden Gerard en de niet meer geheel fitte Hiele.

Oudehaske probeerde het hierna nog wel maar miste de echte wil om de gelijkmaker te forceren.

10 minuten voor tijd gooide DWP de wedstrijd in het slot. Symptomatisch voor de middag aan Oudehaske kant was hoe het doelpunt tot stand kwam. Oudehaske verloor 4 maal het duel op rij en daarna kon Erwin Roffel de bal eenvoudig binnen schieten.

Na een paar minuten blessuretijd floot scheidsrechter Buitenhuis voor het einde en bleven de punten terecht in Sint Jut. Uiteraard waren er door de vele wisselingen een excuus aan Oudehaske kant maar de echte wil om te winnen ontbrak eenvoudig weg deze middag en dat is toch de basis voor succes.

Volgende week speelt Oudehaske weer thuis dan tegen Willemsoord een voor Oudehaske altijd lastige tegenstander. Er werd tot nu toe geen punt tegen hen gepakt.

Statistisch gezien komt dit nu wel steeds dichterbij, maar of dit zaterdag dan ook zo is zal veel afhangen met wat voor inzet er door Oudehaske wordt gespeeld.