Benauwde zege Oudehaske op Oeverzwaluwen

Oudehaske 1

Oeverzwaluwen 1

27 januari 2018 14:30

Voor Oudehaske startte afgelopen zaterdag de competitie weer met een thuiswedstrijd tegen Oeverzwaluwen. Na een rommelige oefencampagne waar er meer spelers niet dan wel waren om uiteen lopende redenen ging het zaterdag weer om het echie. Voor Oudehaske is Oeverzwaluwen een echte angstgegner in de afgelopen 4 jaargangen werd er maar een punt gepakt.

Om half drie werd er afgetrapt met de wedstrijdbal aangeboden door Brocantiek de Linde uit Haskerhorne. Zonder Jordy en Ralf die waren geblesseerd, Arie die heeft bedankt en Gijsbert die voor skiën had gekozen boven het voetbal.

Het had binnen 10 minuten zomaar 1-3, 2-3 kunnen staan maar de spitsen aan beide kanten waren nog niet helemaal ontwaakt uit de winterstop zodat het 0-0 bleef. Gaandeweg kreeg Oudehaske meer greep en werd de bovenliggende partij. Verder dan een paar afstand schoten van Hiele en Soffian kwam het echter niet. Na 22 minuten kwam Oudehaske op 1-0 na goed doorzetten van Rick en Robbert op een diepe bal en mistasten van doelman Witteveen kon Robbert de bal binnen tikken.  Vlak hierna was Oudehaske dicht bij de 2-0 na een knappe aanval tussen Robbert en Joram maar die zag zijn schot net gekeerd worden. Oudehaske bleef de betere ploeg, Oeverzwaluwen beperkte zich tot verdedigen maar bleven gevaarlijk met hun counters. Vlak voor rust kwam Oudehaske goed weg. Een corner van Oeverzwaluwen kon ternauwernood van de lijn worden gehaald zodat er gerust werd met een verdiende 1-0 voorsprong voor Oudehaske.

Na rust kwam Hendrik niet terug hij was duizelig na een botsing vlak voor rust, Robin was zijn vervanger. Oudehaske had direct na rust de 2-0 moeten binnen schieten zowel Joram vrije schietkans als Robbert in de rebound kregen een niet te missen kans maar de bal ging er niet. Oeverzwaluwen tapte na de rust uit een ander vaatje ging fysieker spelen, wat hen nogal wat gele kaarten opleverde, en met het in brengen van Wietze Peterson kwam er duidelijk meer kwaliteit in de aanval.

Remco bracht Robin in grote problemen met zijn terugspeelbal, Robin kon niet anders dan de bal pakken anders was deze binnen gegaan, scheidsrechter Muitjens beoordeelde dit niet zo en mocht Oudehaske niet mopperen. 2 minuten later lag de 2-0 binnen doelman Witteveen verwerkte een voorzet niet helemaal optimaal zodat Rick knap koppend de bal binnen werkte. 2 minuten daarna maakte Oeverzwaluwen de aansluitingstreffer en kwam de spanning weer volledig terug in de wedstrijd. Wietze Peterson was dicht bij de 2-2 maar Robin tikte zijn kopbal voortreffelijk over de lat. Oeverzwaluwen bleef vol voor de 2-2 gaan met name de spitsen Peterson en Feenstra waren  goed op dreef, waren dreigend maar tot echt grote kansen, behoudens een schot op de paal, kwam Oeverzwaluwen niet. Oudehaske kreeg de grotere kansen maar zowel Joram en Robbert hadden niet echt hun dag zullen wij maar zeggen. Hierdoor bleef het spannend en was het voor de neutrale toeschouwer een leuke 3e klasse pot maar voor de aanhangers van Oudehaske af en toe wel billen knijpen. Na 75 minuten spelen ging Rick eruit en kwam Kees Pieter voor hem in het veld. Oeverzwaluwen bleef op zoek naar de 2-2 probeerde met lange ballen de spitsen te bereiken en zo moest Robin 5 minuten voor tijd koppend redding brengen buiten de 16 meter, een speler van Oeverzwaluwen kwam wat te enthousiast in en was een gele kaart op zijn plaats geweest dit gebeurde niet. Hierna ontstond een hectische 5 minuten waar scheidsrechter Muitjens het overzicht even kwijt was en vergat voor beide kanten gele kaarten uit te delen, de sfeer werd hierdoor wat grimmig in en buiten het veld maar bedaarde uiteindelijk weer.

In de slotfase hadden, Joram opgelegde kans, en Eelco schot net over Oudehaske in veilige haven moeten brengen maar de bal ging niet binnen en dat was het manco van Oudehaske deze middag.  Na 5 minuten blessuretijd floot scheidrechter Muitjens voor het einde en pakte Oudehaske sinds jaren weer eens de volle buit tegen Oeverzwaluwen.

Oudehaske maakte het zich door het missen van dikke kansen onnodig moeilijk deze middag en liet hierdoor Oeverzwaluwen in de wedstrijd. Het had dus ook zomaar 2-2 kunnen zijn en had Oeverzwaluwen misschien ook wel verdiend gezien hun spel in de 2e helft.

Volgende week speelt Oudehaske de derby uit bij DWP aanvang 14.30.u