De strijd voor de eerste 3 punten

Sleat 2

Oudehaske 3

26 september 2020 12:15

Op 26 september 2020 moest VV Oudehaske 3 tegen VV Sleat 2 spelen. We beginnen met onze opstelling: op goal Vincent,  in de verdediging Pieter, Jorn, Nick en ondergetekende, middenveld Kees Pieter, Ronald, Arie en Tycho, voorhoede Albert en Imme. Onze wisselspelers waren Gerard, Wilko, Jelger en Tjalling.

De scheids floot voor de eerste helft en het ging een tijdje gelijk op tussn VV Oudehaske en VV Sleat. Toch kregen wij via Imme en Albert al een paar kansen maar die gingen er jammer genoeg niet in. VV Sleat kwam er in de eerste 20, 25 minuten niet aan te pas. Ongeveer na een half uur spelen kreeg Speedy Gonzales ¡Ándale! ¡Ándale! ¡Arriba! ¡Arriba! (Imme) de bal en ging richting de goal.  Helaas kon hij de bal niet lekker meenemen met als gevolg dat de bal perfect voor de voeten van Zlatan Ibrahimović,  oh nee het was Don Alberto (Albert) belande. Hij haalde verwoestend uit en de bal verdween als een streep, volgens mij heeft de keeper van Sleat de bal alleen maar gehoord, in de goal van Sleat. Goaaal!!!!!!!  Na de aftrap  deed Sleat er een schepje bovenop en begon ons terug te dringen. Dit leverde een paar kansjes op maar zij hadden gelukkig geen scherpschutter in het team en wij gelukkig wel een uitstekende keeper zodat er gelukkig geen doelpunt aan onze kant viel. In de rust gooide  onze coach Vicente del Bosque (Jorn) de tacktiek om en hij verving een aantal spelers.

De tweede helft ging van start en we moesten gelijk aan de bak en scherp in de duels zijn.  VV. Sleat zocht meteen de aanval. Het was voor ons een kwestie van tegenhouden en sporadisch de aanval zoeken. Echte grote kansen leverde dit echter niet op. Gelukkig stonden wij als eftal verdedigend als een huis. Er werd keihard “gevochten” voor elke meter. Met als gevolg dat wij de storm van Sleat konden doorstaan in een overigens sportieve wedstrijd van beide kanten. VV Sleat bleef maar aandringen maar de hoge ballen of corners leverden gelukkig niets op. Af en toe werd een bal verkeerd ingeschat maar dan hadden wij nog als laatste “redmiddel” in onze goal La Gran Muralla Vincent (de grote muur Vincent) staan.  Het slechten van de La Gran Muralla lukte VV Sleat niet. Ze kwamen ondanks hun inzet en de vele poginggen niet tot een doelpunt. Na verloop van tijd en het opnieuw inbrengen van enkele andere spelers, kregen wij wat meer lucht en verschenen wij weer af en toe dreigend voor de goal van de VV sleat. Een doelpunt leverde dit helaas niet op. Na 90 en een paar minuten blessure tijd floot de scheids af. Wij hadden de eerste zwaarbevochten  3 punten in onze pocket. Een verdienste van het hele elftal door de getoonde strijd.  We reden met een super gevoel terug naar Oudehaske.

Ik had u graag uitgenodigd voor onze thuiswedstrijd aanstaande zaterdag zodat u onze voetbalkwaliteiten zou kunnen bewonderen. Helaas heeft onze regering in Den Haag hier een stokje voor gestoken.

Lars Bultsma

Het volgend verslag wordt voor u geschreven/getypt door Albert Veen.