Oudehaske 3 legt HJSC 2 over de knie

Oudehaske 3

HJSC 2

3 oktober 2020 15:00

Afgelopen zaterdag stond de kraker tussen Oudehaske 3 en HJSC 2 op het programma. De gastheren gingen met een sloot vertrouwen richting dit duel en alle beschikbare kaarten waren al snel verkocht voor het eerste thuisduel van 'it tredde' dit seizoen.

Helaas werd besloten dat publiek niet welkom was op sportpark Pieter Bultsma. In de loop van de week werden er nog diverse aanvragen gedaan voor een plekje in de staf van Oudehaske 3, maar deze zijn door het technisch duo Stoker&Oosterdijk resoluut afgewezen.

El Capitano Ronald Last had zijn teamgenoten tijdens de wekelijkse training op woensdag al lekker gemaakt met een aantal spectaculaire spelvormen voor tijdens de warming up. Helaas was hij zelf om 14.15 nog nergens te bekennen. 'Het andere Oranje' was even van slag. Thuis alvast omkleden, een paar 'healen' wegens kleine blessures (ontstoken zeurzak en gekneusde moitvatiespieren) geen kleedkamer vooraf, kantine op slot, een stil en verlaten sportpark en nu ook nog een ontbrekende aanvoerder. Radeloos keek men elkaar aan.

De opstelling was:
Eppie
Tjalling, Jorn, Ronnie, Lars
Gerard, Jelger, Arjan, Tycho
Wilco, Albert

Op de bank zaten Vincent, Jorrit, Pieter, Ronald en KP.

Toen pakte reserve aanvoerder Arjan Hoekstra de band op en werd er besloten toch maar het kunstgras te betreden voor een enigszins geïmproviseerde warming up. Tegenstander HJSC was inmiddels ook gearriveerd en keek naar de strakke kunstgrasmat als een overtuigd veganist naar een kiloknaller plofkip. Dit was een eerste tik in het gezicht van de groen-witte brigade uit Hommerts-Jutryp.

Kansen kansen kansen
Vanaf de aftrap was duidelijk dat dit niet de enige tik van de middag voor HJSC zou worden. Oudehaske combineerde er lustig op los en liet de tegenstander veelvuldig lopen. Een prachtige voorzet van Tycho werd helaas door Albert op de keeper gevolleerd, Lars raakte de lat met een schot met zijn chocoladebeen en de pas ingevallen Jorrit Zwier kopte rakelings over. Even later was het was captain Arjan Hoekstra die de ban brak. Hij soleerde als Nwankwo Kanu in zijn beste dagen door de vijandelijke defensie en schoot de bal onder de prima keepende doelman van HJSC door. Nadat Jelger Bosman het veld geblesseerd had verlaten en daar ineens El Capitano Ronald Last binnen de lijnen opdook, werden de mannen van coach Stoker nog gevaarlijker. Tot een tweede goal leidde dit niet. Achterin gaf de defensie onder leiding van Jorn ook niets weg en dus werden de koffie- en theekannen opgezocht met een 1-0 stand.

Doelpuntenregen
Na de thee was het al snel duidelijk dat dit geen eindstand zou worden. Toch duurde het lang voordat het duel beslist werd. Nadat alleskunner Vincent Buisman alvast een bal naar Sint Jut schoot en daarmee zijn schoenen ruïneerde, liep Oudehaske vlot uit. De tank bij de gasten was leeg en het was Jorrit Zwier die zijn brommer op links nog eens aanslingerde, perfect voorgaf op Albert en laatstgenoemde kwam slim voor zijn man en lepelde de bal achter de verbouwereerde doelman binnen, 2-0. Even later veroverde Ronald de bal, combineerde via Albert, Tycho en weer Albert en rondde beheerst af, 3-0. Weer een paar minuten daarna speelde Ronnie Lars vrij, waarna Lars de bal prachtig in de bovenhoek deponeerde. Het slotakkoord was voor Albert. Hij pakte een cadeautje van de moegestreden HJSC defensie dankbaar uit en bepaalde de eindstand met een geplaatste schuiver op 5-0.

Derby
De prima leidende scheidsrechter Hak toonde clementie en floot hierna af. Een dikverdiende zege voor de thuisclub en er mag met vertrouwen uitgekeken worden naar het duel van volgende week in Sint Johannesga, waar de groen-witte equipe van DWP wacht.

De pen zal dan gehanteerd worden door Vincent Buisman.

Albert Veen