10-10-2020 De strijd om het Nannewijd..... en tegen ons zelf

Oudehaske 3

10 oktober 2020 12:15

Onbekend

Zaterdag 10 oktober was het dan eindelijk zover. Eindelijk een wedstrijd waar we CO2 Neutraal naar toe konden. Toeval of niet het was ook nog eens het fossielvrije weekend volgens Gerard Bilijam. Onze aanvoerder Ronald Last, was zoals gebruikelijk, in de vroege uurtjes al actief en begon te app-en om iedereen scherp te krijgen, en dat hij voor de warming-up wat extra ballen nodig had. Tevens besloot hij dat zijn zoons niet op te fiets mee konden naar Sint-Jut maar dat hij toch met de auto kwam.

Vrijwel de gehele selectie verzamelde  zich keurig om 11:35 uur bij de voetbalvelden van DWP. Er stonden welgeteld 3 fietsen en een overvolle parkeerplaats.

Een kleine week geleden hebben van onze minister president helaas te horen gekregen dat als we de Corona onder controle willen krijgen er geen publiek meer bij sportwedstrijden mag komen en er een maximaal aantal spelers in 1 kleedkamer terecht kunnen. Echter bij aankomst in Sint-Jut bleek dat het daar niet bekend te zijn en we gewoon met 2 teams in 1 kleedkamer konden plaatsnemen.

Nadat we ons genesteld hadden in de kleedbox waar Gerard Bilijam al ruim 30 jaar aan herinneringen heeft, kwam Jorn erachter dat in Sint-Jut nog geen zendmasten staan. Vrijdagavond had hij namelijk volledig besteed aan het analyseren van de tegenstander en daar een opstelling op gebaseerd. Maar gelukkig had Jorn de opstelling uit z'n hoofd geleerd en kregen we de opstelling te horen waarbij Jelger, Wilko, Tjalling en Vincent de eerste helft op de bank mochten plaatsnemen.

Ondanks de fanatieke warming-up van onze aanvoerder werd er toch wat slapjes aan de wedstrijd begonnen. Een lastige bal van onze sluitpost Egbert kon niet lekker worden weggewerkt door Jorn waardoor de spits van DWP wel raad wist met dit cadeautje. Na nog geen tien minuten spelen stond het 1-0.

De 1-0 gaf nogal wat wrijving in het team waardoor we meer en meer begonnen te mopperen op ons zelf en tegen de scheidsrechter. Door fanatieke coaching vanaf de bank door onze Stoker kwam de rust terug in het team en werd er zelfs bij vlagen prachtige combinaties gemaakt wat resulteerde in een paar mooie kansen.

Onze nummer 7 was het dichtst bij een doelpunt maar zag zijn schot vanaf een meter of 10 op de lat uiteenspatten. Het balbezit in deze helft was 58% voor Oudehaske.

In de rust werd er meteen maximaal gewisseld. Pieter, Tycho, KP en Jorn werden eruit gehaald. Ronald Last verhuisde naar de linkerkant en Jelger nam de nr. 10 positie in.

In de 2e helft begonnen we meteen fanatiek en hadden het overwicht op het middenveld. Vanuit één van de spaarzame aanvallen van DWP kwam een scherp voorzet welke door Ronnie hard werd weggekopt tegen de arm van ondergetekende. Zoals we weten bij DWP zag de leidsman hier direct een penalty in ondanks dat de arm langs het lichaam hing was hij onverbiddelijk. Ook onze 2e aanvoerder Arjen was het hier niet mee eens en mocht voor 10 minuten plaats nemen op de bank van de scheidsrechter. Egbert deed zijn best maar helaas werd de penalty goed ingeschoten en stond de 2-0 op het scorebord.

De 10 minuten met een speler minder kwam de Hoske 3 met enige moeite en goede ondersteuning van de grensrechter (lees Gerard Stoker) door. Daarna werd de druk opgevoerd en werden er heel veel kansen gecreëerd welke keer op keer door de keeper van DWP onschadelijk gemaakt werden. Ook een 100% handsbal werd (zoals je kunt verwachten in zo'n wedstrijd) door de scheidsrechter weggewuifd. Ondanks alle strijd en het goede vlagwerk van onze grensrechter bleef het bij 2-0 en moest de Hoske 3 met lege handen terugkeren.

De derde helft werd overigen glansrijk gewonnen door Oudehaske...

Volgende week is Oudehaske 3 vrij ivm met de interland verplichtingen van een groot deel van de selectie. Zaterdag 24 oktober speelt Oudehaske 3 om (let op) 16:20 uur thuis tegen ONS 2. Onze spits Albert is nog druk in onderhandeling met Voetbal tv mbt de uitzendrechten, maar naar verwachting en de toezegging van Albert komt dit vast goed.

De pen voor de wedstrijd tegen ONS 2 zal worden gehanteerd door Gerard Bilijam.

Sportieve groet,

Vincent Buisman