Hamsterweken bij Oudehaske 3

Groep 2 1e KO

19 oktober 2019 14:30

Brouwer, F.

Het was niet best vandaag. De mannen van Oudehaske 3 gaven helaas niet thuis. Het gevolg was een terechte nederlaag tegen Wolvega 4.

Dat Oudehaske 3 nog in de beker zat, was al bijzonder. Een vrije zaterdag is bij veel spelers ook wel wat waard. Net als de voorgaande wedstrijden was het voor Jorn weer een behoorlijke puzzel om voldoende spelers op het (plastic) veld te krijgen. De mannen van Oudehaske 3  hebben een duidelijke voorkeur voor veld 2 (gras), helaas was dit veld vandaag afgekeurd en moest er op plastic en rubber worden gespeeld. Ook de tegenstander van vandaag vond dit jammer. Voetballen op gras, zoals voetbal bedoeld is, de geur van nat gras, modder onder de schoenen en op de benen, heerlijk! Vandaag hadden we te maken met rubber korrels in de schoenen… Het resultaat van de puzzel van Jorn: negen spelers van het derde, twee van het vierde (Remco en Sanne), drie van JO19 (Syb, Erik en Meinte) en één van het tweede (Alwin). Bedankt mannen! Alle gastspelers speelden een prima wedstrijd.

De eerste helft verliep behoorlijk wisselvallig. Aanvallende af en toe dreigend, verdedigend lieten de mannen was steekjes vallen. Bovendien was Wolvega 4 vandaag de beter voetballende ploeg. Ruststand: 3 – 3. Jordan scoorde twee keer, Syb scoorde één keer. Syb speelde een uitstekende wedstrijd, hij zorgde voor veel dreiging vanaf het middenveld, was veel aanspeelbaar. Prima dus!

De eerste twintig minuten van de tweede helft verliepen goed, er werd weinig weggegeven, Tycho kreeg nog een goede kans. Helaas belandde zijn schot op de paal. Kort daarna maakte Wolvega de 3 – 4 en de 3 – 5. Toen was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Oudehaske probeerde het nog wel, maar echt gevaarlijk werd het niet meer. Jorn kwam zelfs nog in kansrijke positie. Hier schrok hij zelf ook van, geen doelpunt dus. Eindstand: 3 – 5.

Dit betekent een vroegtijdig einde aan het bekeravontuur van Oudehaske 3. Het positieve hieraan is dat de mannen weer een vrij weekend in het vooruitzicht hebben. Er is dus weer wat ruimte voor vakanties, weekendjes weg, bruiloften en andere feestjes.

Ook kom ik nog even terug op onze held Bas. Hij was vandaag wat laat, blijkt dus dat hij aan het hamsteren is. Waarom? Daar ben ik zelf ook nog niet helemaal achter, hij had in ieder geval een behoorlijke bult in zijn wang. Het kan best zijn dat Sven hier nog iets mee te maken heeft, een augurk is misschien wel aannemelijker.

Tot zover, over twee weken spelen we uit tegen Urk 7, altijd lastig! Dit lijkt mij een wedstrijd waar Gerard Bilijam een mooi verslag over kan schrijven.