Oudehaske 3 & co strijdend naar punt

Oudehaske 3

12 oktober 2019 12:30

Jetten, T.

Waar de meeste voetbalcoaches zich bezig kunnen houden met voetbal technische zaken is de coach van het 3e vooral druk met het notuleren van afzeggingen, het regende afgelopen weken letterlijk afzeggingen. Waar onze voetbal opa Gerard ons altijd voor houd dat er een kruis door de woensdagavond en zaterdagmiddag moet ivm voetbal, lijken de matadoren van het 3e liever een streep te zetten door de trainingen en wedstrijden.
Zo werd “Man of the Match” Bas vorige week nog de hemel in geprezen in het verslag van Eppie, vandaag schitterde hij door afwezigheid, naast top voetballer is hij semi professioneel wedding crasher! Dit gaat hem uiterst goed af en hij bezocht dan ook alweer zijn 6e bruiloft van dit seizoen.

De coach zette een complex transportplan in elkaar om 11 spelers aan de aftrap te krijgen in Delfstrahuizen, zo werd Erik nog tijdens de wedstrijd van JO19 opgepikt in Sint Jut, en pikte de eeuwig geblesseerde maar weer bijna fitte Eppie na de wedstrijd van JO19 nog 3 man op in Sint Jut.
We konden dus los!

Dan over naar de wedstrijd, Oudehaske startte sterk en had gelijk het betere van het spel. Na 20 minuten kopte Erik raak vanuit een strakke corner van Gerard. Hierna werden de spelers van het 3e ietwat overmoedig en onnauwkeurig, vanuit het niets wist Delfstrahuizen 2x keer te scoren, de beschrijving van de goals laat ik maar achterwege wat misschien wel genoeg zegt, ruststand was in elk geval 2-1.

De 2e helft was Oudehaske duidelijk de bovenliggende partij, de 3 in de rust ingebrachte O19 spelers Syb, Gerrit en Meinte brachten jeugdig elan en beter voetbal. Delfstrahuizen werd terug gedrukt op eigen helft en het was wachten op goals van Oudehaske.
Toch wist Delfstrahuizen in de 2e helft 1x gevaarlijk te worden, maar met een sublieme redding hield Gerrit de tegenstander van scoren af. 5 minuten voor tijd wist Jordan dan toch de bevrijdende 2-2 binnen te koppen uit een corner.
Beide ploegen gingen nog vol voor het winnende doelpunt in de laatste paar minuten, maar gescoorde werd er niet meer. Het 3e blijft door het 2-2 gelijkspel ongeslagen dit seizoen en mag zich komende zaterdag opmaken voor een bekerwedstrijd tegen Wolvega 4, hiervan mag Elmer verslag uit brengen.

Nogmaals dank aan de spelers van JO19 die het mogelijk hebben gemaakt dat we deze wedstrijd toch konden spelen!