Oudehaske 3 toe aan winterstop

Woudsend 2

Oudehaske 3

14 december 2019 14:00

Zaterdag 14 december speelt topteam Oudehaske 3 tegen Woudsend 2. Was even billenknijpen of het wel door zou gaan door het slechte weer. En toen keek ik op de app of het door zou gaan en ja hoor lekker ballen! Ik (Tycho) heb beloofd dat ik vandaag 2 doelpunten zou maken op me 18e verjaardag. We zijn weer gebrand om te winnen na onze slechte nederlaag van vorige week. Voor de wedstrijd kregen we nog een goeie toesprak van onze aanvoerder Sander die 2 supporters mee heeft genomen van thuis. En Ronald die ook weer mee doet na zijn blessure heeft ook 2 supporters mee genomen van thuis. Om 2 uur werd de aftrap genomen op het zware veld in Woudsend.

Leek net of we uit voetbalde op Urk, eerste helft speelde we goed we kregen al gauw kansen. En we stonden al snel 0-1 voor tikkie takkie en Jordan legt hem klaar op Arjan en hij schiet hem heel netjes in het netje. Nog geen 10 minuten later schoot Jordan hem keurig in het hoekje. Maar de tegenstander gaf niet op ze waren vel en ze hielden niet in. Toen werd de 1-2 gemaakt , kom op jongens niet inzakken en weer voetballen werd er geroepen over het veld er is nog niks aan de hand . We kregen nog wel kansen maar niks ging erin . En toen ging het fluitje voor de rust. In de rust gaf Jorn nog een speech dat we lekker moesten blijven voetballen en het niet weg mochten geven. In de rust wisselde we 2 keer. Jorn ging eruit voor Vincent en Wilko ging eruit voor onze oudste maar nog altijd fitte speler Gerard. Klasse gevoetbald mannen.  Nog even wat drinken (nee geen bier dat is pas na de wedstrijd)  en we mogen weer van start. Dan start de 2e helft in Woudsend. Woudsend begint sterker en begint te voetballen. Wat hebben ze gehad in de kleedkamer? En ze maken de 2-2 kansloos voor onze keeper Egbert die ook weer meedoet na zijn blessure  (klasse Eppie). Kop omhoog en weer voetballen wordt en in de Dug-Out geroepen.  En al snel kwam de 3-2... We hadden veel de bal maar echt langs de verdediging lukte niet leek net of ze met een man meer voetbalde, dat was ook zo want onze aanvoerder Sander kreeg geel wegens tegen de scheids ingaan dus moest hij 10 minuten aan de kant. Joep en Stijn natuurlijk blij waren ze weer even bij heit. Dus we moesten en scoren en extra verdedigen met een man minder geen doen aan zo kwam de 4-2. Oeii Arie kreeg een schop hij wou graag doorvoetballen maar merkte dat het niet lukte. Hij wisselde voor pieter die ook weer mee doet nadat hij last van zijn kies had. Gelukkig voetballen we met onze voeten en niet met ons gebit. We kregen een corner de bal valt voor de voeten van Jordan en hij schiet hem erin 4-3 zit het geluk dan toch mee? Snel de bal pakken en door. De aftrap werd genomen en de scheids fluit meteen af die trouwens een prima en sportieve wedstrijd heeft gevloten. Had beloofd 2 keer te scoren op mijn verjaardag maar dat zat er niet in helaas ik geef het valt maar de schuld. Nu gaan we de winterstop in nog paar keer trainen en dan gaan we volgend jaar weer knallen.

Ik wens iedereen fijne feest dagen en zie jullie bij de Nieuwjaarsreceptie

Voetbalgroet Tycho!