Sinterklaasfeest bij Oudehaske 3

Oeverzwaluwen 2

7 december 2019 14:30

Brouwer, F.

Zaterdag 7 december stond er een mooi affiche op sportpark Pieter Bultsma.

VV oudehaske 3 - Oeverzwaluwen 2. Gezien de ranglijst was op voorhand duidelijk dat de opgaande lijn van vorige week vast gehouden moest worden om deze tegenstander te kunnen verslaan.

Na een afwezigheid van een week was onze leider Jorn weer van de partij. Gezien het goede resultaat van vorige week was iedereen optimistisch mede omdat we vandaag geen veldspeler op de goal hadden. Vorige week (en ook vandaag) werd wel duidelijk dat ondanks het feit dat hij de 0 hield hij zijn kwaliteiten beter in veld kan laten zien.

Onze nummer 2 Bas, welke vorige week nog tijdelijk naar de kant moest voor een pitstop (duck-tapen van zijn schoenen) was blijkbaar afgelopen jaar lief geweest want sinterklaas had voor hem een paar nieuwe schoenen meegenomen uit Spanje. Ik vermoed wel dat onze TD Gerard Stoker tijdens zijn bezoek aan Spanje afgelopen september een goed woordje voor hem had gedaan. Als team mochten we de avond voorafgaand aan deze wedstrijd via Whatsapp meegenieten van Bas zijn favoriete hobby, het drinken van een aantal glaasjes Luft. Voor degene die inmiddels nog steeds niet op de hoogte zijn van wat Luft voor heerlijk drankje is volgt hier een korte beschrijving volgens Google:

Als je ooit Essacher Luft hebt gehad, weet je: zo smaakt een bijna dood-ervaring. Onze Bas drinkt dit zeer regelmatig met gemak.. al had ie er vrijdagavond iets meer moeite mee dan gebruikelijk ;)

Tijdens de intensieve training van afgelopen woensdag werd al duidelijk dat een groot aantal van onze spelers dachten het deze week wel af te kunnen zonder training en hadden aan Sinterklaas op hun verlanglijstje laten noteren dat ze graag 3 punten als cadeau wilden hebben.

Ondanks het feit dat we als Oudehaske 3 over een redelijk brede selectie beschikken was het toch nog een lastige puzzel voor onze leider. Bij afwezigheid van Arie, Hans, Tjerk en Yjen moest er toch nog gezocht worden naar versterkingen. Gelukkig werden er 2 wedstrijden afgelast waardoor we konden beschikken over de keeper van ons 2e elftal en 3 spelers konden toevoegen uit de JO19. Heren bij deze nogmaals dank voor jullie deelname.

Vanwege het goede spel en mooie resultaat van vorige week was er nog even een spoedberaad geweest tussen de leider en onze aanvoerder waarna er gekozen werd voor een 1-4-2-3-1 opstelling.

Om precies 14:30:00uur werd de aftrap genomen door onze tegenstander uit Koudum en het duurde slechts 8 seconden voordat de nummer 8 van Koudum voor het eerst zijn mond open deed. Na dit moment heeft hij vrijwel elke minuut van de eerste helft commentaar geleverd op de scheidsrechter en de tegenstander. Je zou zeggen dat je het dragen van nummer 8 op je shirt alleen toebedeeld is aan spelers met een zeer uitgebreide staat van dienst en welke zich voorbeeldig kunnen gedragen.

De eerste 20 minuten van de eerste helft werd er prima gespeeld. Er was veel strijd en beleving. Een lange bal van Oeverzwaluwen werd helaas verkeerd ingeschat door onze sluitpost waardoor er gemakkelijk een 0-1 op het scorebord kwam te staan. Onze nummer 6 Elmer, welke vandaag weer als laatste man fungeerde gaf een perfecte lange bal op Jordan welke hij zeer beheerst terug legde op ondergetekende welke daarbij bekeken de bal over de keeper werkte.

Ondanks alle strijdlust werd er 5 minuten voor rust wederom op een wat ongelukkige wijze een goal cadeau gedaan door de matadoren van Oudehaske 3, 1-2. De leidsman was inmiddels wel een beetje klaar met al het gezeur van Oeverzwaluwen en besloot om geen seconde blessuretijd toe te voegen aan de eerste helft.

Tijdens thee werd er door onze leider besloten om een aantal verse krachten in te brengen, om zo de 2e helft de opgelopen achterstand snel te kunnen ombuigen. Voor de zekerheid keken Pieter en Ronald nog even op hun ingestuurde sinterklaaslijstje of ze echt wel om 3 punten hadden gevraagd.

Ondanks alle tactische omzettingen werd de tweede helft er eentje om maar weer snel te vergeten. Binnen 15 minuten wist Oeverzwaluwen nog twee gelukkige goals te maken (wederom cadeautjes van Oudehaske 3) en keken we tegen een 1-4 achterstand aan. Halverwege de tweede helft zag de leidsman goed hoe onze spits door het volledige gewicht van de keeper onder de graszoden werd gedrukt. Onze nummer 6 dacht dit klusje wel even te klaren om zo weer een beetje aansluiting te kunnen krijgen. Helaas werd zijn inzet vakkundig weggewerkt.

Pieter en Ronald bespraken op de bank nog even hun Sinterklaaslijstjes waarbij Pieter aangaf dat Ronald ingebracht moest worden om zo toch nog 4 doelpunten te maken. Helaas zijn de heren blijkbaar afgelopen jaar niet zo lief geweest als ze dachten. Met nog 2 kleine kansjes van onze spits waren de laatste wapenfeiten waarna de eindstand op 1-4 bleef staan.

Volgende week staat de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. De Hoske 3 mag op bezoek bij Woudsend 2. Gezien het feit dat onze jongste telg Tycho Stoker die dag 18 jaar mag worden is dat een mooi moment om de pen te mogen hanteren. Met zijn kwaliteiten als rapper zijn de verwachtingen voor het verslag hooggespannen, succes Tycho.

Sportieve groet,

Vincent Buisman