Oudehaske 3 verliest niet alleen wedstrijd maar ook de keeper!

Urk 7

Oudehaske 3

2 november 2019 14:30

2 november 2019; Urk 7 – Oudehaske 3

Met een zestal afwezigen werd het weer een hele puzzel om een representatief team op de been te krijgen maar met de nodige hulp van andere teams werd er toch om 14.30 uur afgetrapt. Bedankt voor jullie inzet jongens!

Op een nat en moeilijk bespeelbaar veld waren beide teams aan elkaar gewaagd en dit leidde het eerste kwartier tot weinig kansen over en weer. Halverwege de 1e helft waren het toch de Urkers die uit een indirecte vrije trap wisten te scoren. Een hoge bal werd verkeerd getaxeerd en kon vrij worden ingekopt. Er werd veerkracht getoond en de oranjehemden kregen steeds meer balbezit wat ook resulteerde in enkele kansen vanuit een paar corners en een vrije trap maar tot een doelpunt kwam dit niet. Een verkeerd ingespeelde bal door verdediger van Urk werd onderschept door de middenvelders van Oudehaske waarna Jordan werd aangespeeld en een op een met de keeper de rust bewaarde en onder hem doorschoof. Ruststand  1-1.

Het 3e is een erg sociaal team dus werden er in de pauze drie wissels doorgevoerd in de hoop dat die het verschil konden maken en de drie punten konden binnenhalen. Jordan, Pieter en Gerard bleven in de kleedkamer achter en Jelle, Baptiste en Tycho namen hun plekken in.

In de 67e minuut wist Urk de 2-1 te scoren uit alweer een stil spelmoment, dit keer een corner. Voorbij de 2e paal werd de bal ingekopt door vrijstaande man en liepen de Urkers juichend weg en bleef een kreupelende keeper Egbert achter. Zijn oude blessure speelde weer op en schoot de pijn weer in de hamstrings. Verder keepen was bijna onmogelijk maar toch wilde hij het nog even proberen. Toen enkele minuten erna ook nog de 3e en in de 79e minuut de 4e erin gingen heeft alleskunner Jelle het keeperstenue aangetrokken en het doel de resterende speeltijd verdedigd.

De laatste tien minuten gebeurde er verder niet veel meer. Oudehaske kon niet meer en Urk hoefde niet meer. Zo werd tegen een duur- en onnodig verlies aangelopen en kunnen de mannen zich weer voorbereiden op de volgende wedstrijd. Hopelijk kan er een keeper bereid worden gevonden om het doel te verdedigen want Eppie zal enige tijd uit de roulatie zijn. Sterkte!

Van de thuiswedstrijd tegen VV Heerenveen mag Gerard Stoker als TD een verslagje schrijven.