VV Oudehaske 3 - Irnsum 2

Irnsum 2

21 september 2019 14:30

Brouwer, F.

Een goed begin is het halve werk

Na een voorbereiding, waarin de eeuwige talenten van De Hoske 3 hebben aangetoond het carnavaleske goed te kunnen combineren met resultaatvoetbal, mochten we eindelijk om het ‘echie’ spelen. Tegenstander was het altijd lastige Irnsum 2. Maar voor nu genoeg over Irnsum, terug naar de gladiatoren van onze plaatselijke trots.

Voor het schrijven van een verslag, voel je je eigenlijk verplicht om je teamgenoten eens tegen het licht te houden. Dus bij deze een kort overzichtje…. Zonder onze vaste kapitein was de verwachting dat we ‘er’ niet zo makkelijk door heen zouden snijden. Tijdens de wedstrijd werd al snel duidelijk dat het inderdaad geen gesneden koek was om de verdediging van Irnsum aan flarden te scheuren. Verder verbaast het mij dat onze (zelfbenoemde) Formule 1-kenner fan is van ene Max V. Gelet op één van de voornamen van deze kenner (Sebastiaan) zou je eerder een rode pet met een Duitse vlag verwachten. Daarnaast werd het tijdens de wedstrijd duidelijk dat Ronald Last zijn achternaam iets te veel eer aan deed. Helaas moest hij er met een blessure van af. Achteraf bleek dat de situatie ernstiger is dan vooraf bleek. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat we ons loopwonder aan de linkerkant voorlopig moeten missen. Daarbij komt, en dat is nog veel erger, dat ons volgende teamuitje waarschijnlijk een bingoavond zal worden in het plaatselijke bejaardentehuis. Nu is de koppeling snel gemaakt naar Gerard B. Voor hem was de wedstrijd van afgelopen zaterdag er een om in te lijsten. Voor het eerst in zijn lange en uitermate succesvolle carrière mocht hij in competitieverband samenspelen met zijn zoon. Voor het team was dat wel even wennen, maar het was een verademing om naar te kijken.

Nu vraagt u zich natuurlijk af wat het scoreverloop was. Nou vooruit, met rust was het 0-1.

Zal het aan de thee hebben gelegen, was het de speech van onze grote leider Jorn, was het toch dat er een Bilijam minder op het veld stond, of was het de gedachte dat we dichter bij het bier waren. Wie zal het zeggen, maar feit is wel dat de achterstand heel erg vakkundig werd omgebogen in een 2-1 overwinning. Voor de volledigheid zal ik melden dat de doelpuntenmakers waren Wilko Rekker en Elmer Hartsema (u weet wel: die lange). Wilko soleerde zich langs vijf man (of toch net niet) om vervolgens heel erg koel de bal in het hoekje te schuiven. Elmer kon daarentegen profiteren van een slecht neergezette muur. Al zal hij zelf zeggen dat de bal voor iedere keeper en bij elke muur er in was gegaan. Een oplettende supporter viel het wel op dat onze ijscoman Arjan bij beide doelpunten buiten de lijnen was. Het is dat we volgende week heel weinig spelers hebben, maar dit zal onze leider toch niet zijn ontgaan.

Met de eerste drie punten in de pocket, wordt er al door sommigen gekeken waar een platte kar kan worden gehuurd. Een goed begin is immers het halve werk. Als we als team zulke praktijken achterwege laten en er met zijn allen een mooi seizoen van maken, dan zien we vanzelf wel waar het schip strandt.

Nu ons team uitermate democratisch heeft besloten dat het verslag iedere week door een ander wordt geschreven, zal ik de ‘digitale’ pen doorgeven aan onze onbetwiste nummer 1, de toekomstig keeper van het Nederlands elftal: Egbert Huttinga.