Oudehaske 3 - H'veense Boys 4

5 oktober 2019 14:30

Brouwer, F.

Onbekend

Allereerst wil ik Jordan Deenen bedanken voor het overhandigen van de pen, een prachtig exemplaar.

We mochten vandaag aantreden tegen H'veense Boys nummertje 4, eerder dit seizoen hadden we in de beker al tegen H'veense Boys 8 gespeeld, welke met 10-4 werd gewonnen. Je zou nu verwachten dat we met 7-3 zouden winnen. Dat deden we dan ook. Hoe het scoreverloop precies is gegaan moet ik jullie schuldig blijven, want er was maar één man die met kop en haren bovenuit stak.

Graag wil ik jullie even meenemen naar een beslissend moment in de carriere van Bas Strikwerda. In de jeugdelftallen werd al snel duidelijk dat Bas over exceptionele kwaliteiten beschikte, één van deze kwaliteiten was zijn snelheid. De reden waarom hij werd geposteerd op de rechtsbuiten positie. Want; " Bas, met jou snelheid kun je elke tegenstander voorbij, jij gaat met afgemeten voorzetten de wereld assists geven. Met zo'n wapen kunnen we kampioen worden". Aldus de trainer destijds.

We wonnen wedstrijd na wedstrijd en Bas gaf de ene na de andere assist. Het kampioenschap was dichterbij dan ooit. De druk werd alsmaar hoger en hoger. Tot het te veel werd en Bas letterlijk doordraafde, namelijk tegen de reclameborden. Van deze klap is hij sindsdien nooit meer hersteld, het werd zelfs zo erg dat hij werd geposteerd op de rechtsback. "De ruimtes zijn daar groter" en "zijn fysiek komt daar beter te pas” werd er geroepen. Vanuit deze positie kwam hij helaas nooit meer in de gelegenheid om een assist te geven.

Tot... Jawel, afgelopen zaterdag. Want je wil het misschien niet geloven, maar Bas strooide als vanouds weer met assists. Maar liefst 3(!) en dit op de positie als rechtsback! Uit elke onmogelijke positie en met snelheid werden de aanvallende spelers op hun wenken bediend, een plezier om naar te kijken. Als groot bewonderaar van Bas heb ik altijd al geweten dat hij het nog in zich heeft, het was gewoon wachten op het moment. Mede daarom heb ik onderstaande foto af laten drukken en als poster laten ophangen in mijn slaapkamer.

Naast deze individuele topprestatie wil ik in het kort nog een aantal hoogtepunten benoemen. Namelijk dat onze vaste kapitein Sander weer uit zijn komkommertijd is gekomen en o.a. Bas naar deze fantastische overwinning heeft gecoacht. Ook heb ik een fenomenale goal van Elmer gezien, die van een metertje of 40 de bal over de 1 meter 10 lange keeper van h'veense boys wist te plaatsen. Je kan wel raden wie de assist gaf. Verder heb ik mij laten vertellen dat dit de doelpuntenmakers waren: 2x Elmer, 2x Jordan, Tycho, Hans en Arjan.

Aanstaande zaterdag mogen wij wederom aantreden tegen Delfstrahuizen, een aantal weken geleden hebben we in de bekercompetitie 1-1 gespeeld. Met de huidige vorm van Bas moet dit toch minimaal 3 punten opleveren. Tot slot wil ik de pen overhandigen aan onze meestertacticus Jorn Oosterdijk. Hopelijk zet hij je zaterdag rechtsvoor Bas!