Oudehaske blijft koploper ondanks gelijkspel

NOK 1

Oudehaske 1

25 november 2017 14:30

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske de lastige uitwedstrijd tegen NOK.

Vooraf waren er de nodige hoofdbrekens of iedereen fit genoeg was om te spelen, maar uiteindelijk was alleen Arie niet fit genoeg om te starten.

In de openingsfase hadden beide ploegen direct een kans. Oudehaske binnen 2 minuten een NOK verdediger kon nog een voet er tussen krijgen om een doelpunt te voorkomen en enige minuten later moest Hendrik brengen op een goed schot van NOK. Hierna had Oudehaske het heft in handen. In de 17e minuut zag Robbert zijn kopbal van de doellijn worden gehaald en de rebound werd net over de kruising geschoten en kwam NOK goed weg.

Na een half uur spelen kwam de wedstrijd meer in evenwicht en waren er niet veel kansen meer aan beide zijden te noteren en zo werd er gerust met de bekende brilstand.

Na de rust begon NOK direct met druk zetten, in de 47e minuut waren zij gevaarlijk met een vrije trap die net voorlangs ging en waren dicht bij de openingstreffer.

Enige minuten later had Rick deze op de schoen, na een fraaie aanval van Oudehaske maar het schot van Rick belandde precies in de handen van de doelman van NOK. De wedstrijd ging in deze fase op en neer en zo moest Hendrik met de voet redding brengen na een aanval van NOK. In de 60e minuut onderbrak scheidsrechter Muitjes een aanval van Oudehaske onnodig voor een vermeende blessure van Eelco terwijl op dat moment Joram er door was en alleen op weg was naar het doel. Enige minuten later had Joram de 0-1 moeten maken na een voorzet van Eelco kon hij geheel vrijstaand binnen schieten maar raakte de bal niet goed en ging over. In het laatste kwartier kwam Arie voor Rick en zocht Oudehaske steeds meer de aanval terwijl NOK met man en macht verdedigde en probeerde van uit een counter gevaarlijk te worden. In de 82e minuut waren zij er dicht bij maar Remco voorkwam erger voor Oudehaske. 2 minuten voor tijd leek Robbert dan toch nog de winnende treffer binnen te koppen na misgrijpen van de doelman, maar de bal ging net over de lat en rolde aan de verkeerde kant van het net naar beneden en zo bleef het 0-0. Enige minuten later floot scheidsrechter Muitjes voor het einde. Qua kansen had Oudehaske er wellicht meer uit moeten halen maar met een gelijkspel kon iedereen achteraf wel leven.

Zeker toen de uitslagen van de andere velden binnen kwamen en bleek dat de Walde en Willemsoord hadden verloren en Oudehaske ondanks het gelijke spel aan kop blijft.

Volgende week zaterdag speelt Oudehaske thuis tegen TOP maar speelt as. dinsdagavond eerst voor de beker thuis tegen Staphorst 2 aanvang is dan 20.00.u.

Riemer