Oudehaske verdient meer, maar verliest toch van SVM

SVM 1

Oudehaske 1

3e klasse A

19 oktober 2019 14:30

A. (Anne) Bijker

Na twee kansloze uitwedstrijden te hebben gespeeld, ging Oudehaske deze middag op bezoek bij SVM uit Marknesse. Gesteund door een grote supporters schare werd er tegen de oude club van trainer Koos vol goede moed aan de wedstrijd begonnen. Het elftal krijgt steeds meer vorm, en dit is te zien aan het vertoonde spel. Zo ook vanmiddag.

Hoewel SVM de eerste helft meer balbezit en kansen had, konden de Haskers goed mee komen. De defensie staat de laatste weken goed. Er werden dan ook weinig kansen weg gegeven. Een bal op de paal, redde Oudehaske nog, maar in de 38e minuut wist SVM toch terrecht op voorsprong te komen. Een van de weinige verdedigings foutjes werd koelbloedig afgestraft. Hier stond de eerste helft een goede kans van Dennis tegenover.  maar met zijn chocoladebeen wist hij de keeper vanuit een moeilijke hoek niet echt te verontrusten.  Een andere kans had kunnen ontstaan na een prima doorkopbal van Robbert.  Ware her niet dat de prima leidende arbiter vergat voordeel te geven, waardoor Dennis een vrije doorgang richting goal werd ontnomen.

De tweede helft bleek Robbert toch niet door te kunnen, na een met een gele kaart bestrafte overtreding in de eerste helft. Een aderlating, aangezien de Haskers maar moeilijk tot scoren komen. De tweede helft een zelfde beeld als de eerste. Beide ploegen probeerden  om met combinatie voetbal tot kansen te komen. Bij twee nul zou de wedstrijd zijn gespeeld , terwijl ook de kans op een gelijkspel aanwezig bleef. Sven zorgde er met een paar prima reddingen voor dat Oudehaske in de race bleef. Terwijl zijn collega aan de andere kant, een schot van Dennis uit de goal ransselde.  De laatste tien minuten , werd er meer alles of niets gespeeld, en de kansen op alles kwam er er ook. Het ontbrak deze middag een beetje aan geluk, maar ook aan een stukje daadkracht en vernuft. Het sportieve treffen werd zo de afgesloten met de kleinst mogelijke nederlaag. Als Oudehaske het voor elkaar krijgt, om iets beheerster met de kansen en mogelijkheden daartoe om te gaan, dan zien we de aanstaande wedstrijden met vertrouwen tegemoet. Te beginnen zaterdag 1430 tegen de buren uit Heerenveen. Komt allen!!!.
Een toeschouwer