Oudehaske pakt 1e periodetitel

Oudehaske 1

vv Nijland 1

18 november 2017 14:30

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske thuis tegen Nijland.

Bij winst kon Oudehaske de 1e periodetitel pakken maar Nijland is niet een eenvoudige tegenstander. Zij spelen met 9 a 10 man achter de bal, geven weinig ruimte weg en proberen dan met een lange bal de snelle voorwaartsen in stelling te brengen, het was afgelopen zaterdag dan ook niet anders.

Oudehaske begon zonder de geblesseerden Jordy en Hiele maar Eelco was weer fit en begon in de basis ten koste van Gijsbert.

Over de eerste twintig minuten valt niet veel te melden. Nijland betrok duidelijk zijn verdedigende stellingen en wachtte op een foutje van Oudehaske. Oudehaske bleef geduldig en nam niet veel risico om te voorkomen dat Nijland kon toeslaan uit een van hun geliefde counters. Na twintig minuten spelen was het bijna zover. Arie verspeelde de bal op het middenveld en Nijland schakelde snel om maar de inzet van Nico Pieter Bonnema ging ruim voorlangs, Oudehaske was gewaarschuwd. Een minuut later maakte Oudehaske na een prima aanval de 1-0 maar werd door de scheidsrechter, op advies van de grensrechter en volgens vele ingewijden onterecht, afgekeurd: nu kwam Nijland goed weg. Oudehaske begon hierna meer aan te dringen en kreeg een aantal kansjes. Zo was Joram dicht bij de 1-0 maar kwam net wat tekort na een prima voorzet van Arie. 10 minuten voor rust was diezelfde Joram opnieuw dicht bij de openingstreffer maar zijn rebound, na een vrije trap van Sebastiaan, ging net over. Hierna gebeurde er niet veel meer en gingen beide ploegen rusten met een 0-0 ruststand.

Na de rust ging Oudehaske meer druk zetten naar voren waarbij het verdedigende gedeelte niet werd vergeten. Wilmer en Remco hadden de zaken prima voor elkaar deze middag en gaven niet veel weg. Toch was het Nijland die de eerste kans kreeg in de 2e helft. Na een uitbraak kwam de bal voor en werd prima ingekopt maar Hendrik redde fraai en tikte de bal over de lat. Minuut later werd een knap schot van Sebastiaan door de doelman Peter van Dalfsen tot corner verwerkt. Oudehaske werd steeds sterker en kreeg in de 61e minuut weer een corner. Souffian bracht de bal diep in en Robbert kopte bijna vanaf de achterlijn binnen, de verdiende 1-0 was een feit. Oudehaske zette hierna Nijland meer onder druk, zo moest doelman Peter van Dalfsen al zijn talenten aanspreken om een pegel van Eelco buiten de palen te houden. Met nog een kwartier te spelen bleef Oudehaske de betere ploeg en de 2-0 hing in de lucht maar viel niet. Zo ging een kopbal van Wilmer net langs de verkeerde kant van de paal hierdoor bleef Nijland in de wedstrijd. Nijland wisselde een aantal spelers en gingen zowaar wat aanvallender spelen. Kregen uit een vrije trap een beste kans maar gelukkig voor Oudehaske belandde de kopbal op de lat. Enkele minuten later was Nijland opnieuw dicht bij de gelijkmaker maar bracht Hendrik voortreffelijk redding op de ingeschoten rebound. Oudehaske maakte in de 85e minuut een einde aan alle spanning. Robbert kopte een vrije trap prima door op Joram die oog in oog met doelman Peter van Dalfsen geen fout maakte en de bal beheerst onder hem door schoof en daarmee de wedstrijd in het voordeel van Oudehaske besliste. Wilmer was in de blessuretijd nog dicht bij de 3-0 maar zijn inzet was niet zorgvuldig genoeg en ging naast. Daarna floot scheidsrechter Spinder voor het einde van de wedstrijd.

Pakte Oudehaske verdiend de volle winst en hiermee ook de 1e periodetitel.

Een mooie beloning voor een goede seizoenstart. Felicitaties en complimenten aan Trainer Tjalling Bergstra en zijn team.

Belangrijk is nu om de goede start door te trekken naar de volgende wedstrijden en niet te verslappen om zo in de top drie te blijven en mee te doen om de titel.

Volgende week zaterdag speelt Oudehaske uit bij de sympathieke club NOK die een redelijke start van de competitie kent. Daarna voor de beker op dinsdag 28 november thuis om 20.00.u. tegen Staphorst 2, de huidige ongeslagen koploper in de reserve Hoofdklasse. Een tweetal mooie uitdagingen dus.

Riemer