Wedstrijdverslag Vv Oudehaske Jo 19 – fc Harlingen Jo 19

5 oktober 2019 11:00

Dooper, MJC.

Onbekend

VV Oudehaske Jo-19 1 treft op zaterdagochtend 11 uur fc Harlingen Jo-19 1. Het is 5 oktober 2019.

Oudehaske schiet uit de startblokken en zet Harlingen al vroeg onder druk. Hier komen ook kansen uit die eerst nog niet worden benut.
In de 8ste minuut een corner vanaf de linkerkant genomen door Friso. De goed voorgebrachte bal blijft hangen in de kluts.  Joran weet alsnog zijn schoen tegen de bal aan te zetten. 1-0 Oudehaske.

In de 22ste minuut komt een aanval over rechts. Syb geeft de bal hoog op Joran, Joran wil de bal aannemen vanuit de lucht, maar wordt in de rug gelopen: penalty!
Joran gaat zelf achter de bal staan en rond de penalty koelbloedig af, 2-0 Oudehaske.
In de 24ste minuut Syb maakt een actie op de achter mijn legt hem ver volgens goed breed op Joran en scoort de 3-0.  Oudehaske domineert Harlingen de gehele eerste helft.
Harlingen heeft geen echte kans gehad. Rust.

Oudehaske begint de tweede helft weer goed met een aantal kansen. Een corner in de 50ste minuut vanaf rechts van Jaap komt op het hoofd van Alex die de 4-0 binnen knikt. Er volgen nog meer kansen. Colin en Alex waren dichtbij. Jelmer met een kans maar het schot werd goed gepakt door de keeper.
Diep in de 2e helft rond de 70ste minuut, verrast Harlingen Oudehaske in de omschakeling . De bal wordt hoog voorgegeven. Gerrit probeert bij de bal te komen. De bal wordt binnen gekopt door een speler van Harlingen, maar de grensrechter heeft geconstateerd dat het buiten spel is.
Goal afgekeurd. De stand blijft 4-0 voor Oudehaske.
In de 75ste minuut verovert Harlingen de bal op het middenveld.  De spits van Harlingen wordt weggestuurd de diepte in. Gerrit staat op de 16 meter en de spits van Harlingen op een meter 25 van de goal. De Harlinger schiet de bal over Gerrit heen, 4-1.
In de 80ste minuut een goede opbouw van achteruit over vijf schijven. Meinte wordt in gespeeld. Hij draait open en speelt Joran in die Jaap de loop actie ziet maken. Joran geeft de bal met de juiste snelheid mee. Jaap loopt de 16 in en schuift de bal in de verre hoek, 5-1 voor Oudehaske. Oudehaske speelt de bal rond, creëert nog een aantal kansen. Er wordt niet meer gescoord.
De scheidsrechter fluit af voor einde wedstrijd.
VV Oudehaske Jo-19 1 wint met 5-1 van Fc Harlingen Jo-19 1.

Volgende week spelen we de derby uit tegen DWP om half 11. Dat zijn altijd leuke wedstrijden.
Hiervan mag Jaap Faber het verslag schrijven.

Friso Hartstra