DWP JO19-1 - Oudehaske JO19-1

Oudehaske JO19-1

12 oktober 2019 10:30

Zwart, W.

Zaterdag ochtend 10:30, we mogen weer. Deze week staat de derby tegen DWP op de planning. Het was even passen en meten in de auto’s, maar we zijn allemaal aangekomen op sportclub De Wite Peal. De wedstrijd waar Meinte al naar uit heeft gekeken sinds hij in de JO-19 van V.V. Oudehaske kwam. Bij aankomst werd hij ook al gouw aangesproken door een aantal DWP’ers.

Gerard en Roel waren helaas niet aanwezig, maar Gert heeft het mooi opgepakt. Na het bespreken van de opstelling en dat Gert even met elke linie gesproken heeft, konden we van start. We begonnen met volle moed aan de wedstrijd, want verliezen van DWP dat kan ons natuurlijk niet overkomen. Eveneens wou DWP ook graag winnen, ze waren gedreven om de 3 punten niet weg te geven.

De wedstrijd is begonnen, we spelen lekker en zijn eigenlijk de hele tijd kansen aan het creëren. DWP integendeel, ze zetten het achterin allemaal op slot waardoor ze weinig tot niet onze goal kunnen bereiken. Alhoewel we veel kansen creëren, wil de bal er maar niet in. Syb met een mooi schot, Joran met een paar leuke acties. We slagen er maar niet in om de bal in het net te schieten. Na een mooie corner van Joran weet Paul de bal in de goal te krijgen. Maar helaas, afgekeurd. De scheidsrechter ziet iemand duwen in het zestien meter gebied en keurt de goal daarom af.

Na leuk te voetballen krijgt Oudehaske weer een corner, Joran zet de bal weer mooi voor en uitgerekend Meinte kan hem mooi inkoppen. 0-1

Voor de rest van de 1e helft wordt er gewoon leuk door gevoetbald. Gerrit heeft de bal achterin en zou een bal naar de verdediging passen om op te kunnen bouwen. Echter pakt die pass niet heel goed uit en beland de bal in de voeten van de tegenstander. En dat nadat Gert nog duidelijk in de kleedkamer heeft gezegd dat Oudehaske in het oranje speelt en DWP in het groen. De tegenstander kan daarom de bal makkelijk langs Gerrit schieten, 1-1. Na de 1-1 zijn er nog wat kansjes die op niks uitlopen, Pauze.

Na het bespreken van de wedstrijd in de kleedkamer gaan we met vol vertrouwen de wedstrijd weer in. We tikken de bal weer leuk door in het team en spelen een goede wedstrijd. Gerrit ziet Joran voorin vragen om de bal en geeft een mooi pass op Joran. Joran weet de bal mooi mee te nemen en gaat in één rechte lijn op de goal af. Hij schiet ‘m mooi in en het staat 1-2.

Meinte maakt een mooie actie aan de linker kant, opent zijn trukendoos even en speelt twee man leuk uit. Helaas lukt het niet om de bal voor de goal te krijgen. Na de actie van Meinte, denkt Colin, “Hé, dat kan ik ook!” En probeert net als Meinte de spelers van DWP uit te spelen met een schaar. Helaas pakt het bij Colin iets minder uit, of toch niet? Hij struikelt over de bal en valt om in het strafschopgebied. Het lijkt een beetje alsof hij geraakt wordt door een verdediger van DWP, en de scheidsrechter geeft een penalty. Joran gaat achter de bal staan en schiet hem strak in de rechterhoek, 1-3.

We spelen nog even door, maar er vallen niet meer veel spannende dingen voor. De scheidrechter fluit af. Na een mooie wedstrijd nemen we de 3 punten weer mee naar Oudehaske.

Volgende week komt Workum ons bezoeken in het prachtige Oudehaske, en we zullen ons best doen om volgende week weer de 3 punten binnen te slepen.  Van deze wedstrijd mag Joran Overwijk een mooi wedstrijdverslag schrijven.

Jaap Faber