Eerste competitiezege JO19-1

28 september 2019 15:00

Boonstra, S.

Onbekend

Een late zaterdagmiddag wedstrijd van de JO19 in Akkrum, om 15.00 werd er afgetrapt in een wind en regenachtig Akkrum om de 3 punten mee terug te nemen naar Oudehaske. Vrijdagavond zijn er een paar man tot laat in de nacht bij de Joustermerke geweest maar daar was tijdens de wedstrijd weinig van te merken. Tijdens de warming up ( en ook de hele wedstrijd ) was de wind volop aanwezig in Akkrum, en was het dus kijken hoe we deze wedstrijd het beste met de 3 punten van het veld moesten gaan stappen. Akkrum had zijn vorige wedstrijd met 1-2 gewonnen van Nieuweschoot en wilden ook deze wedstrijd winnend afsluiten, in tegenstelling tot ons willen wij onze eerste competitiezege van dit seizoen boeken naar onze eerste nederlaag van vorige week tegen LSC Sneek ( 2-4 ).

In de begin van de wedstrijd was het kijken hoeveel invloed de wind op ons spel zou gaan hebben, achteraf niet veel, want in de eerste helft had Akkrum totaal geen grip op ons spel en alle hoeken van het veld kregen hun te zien. In de 10e minuut nam Oudehaske de leiding door een doelpunt van Syb naar goed voorbereidend werk van Joran, die 2 konden elkaar goed vinden in het eerste half uur, zo maakte Joran rond de 20e minuut de 0-2 door een assist van Syb, en nog geen 5 minuten later werd het 0-3 door de 2de goal van Syb en weer een assist van Joran, Joran legde de bal achter de verdediging en Syb kon de bal rustig langs de keeper schuiven. Vlak voor de rust mocht Jaap ook nog zijn doelpuntje meepikken, naar een mislukt schot vloog de bal langs de keeper in het doel en was de ruststand 0-4 in het voordeel van Oudehaske.

In de het begin van de 2de helft begon Joran van af de middelijn een solo en kon zo doorlopen op de keeper hij werd totaal niet lastig gevallen door de verdediging van Akkrum en kon dus na 5 minuten in de 2de helft de 0-5 op het scorebord zetten. Na die goal liet Akkrum zich voor het eerst horen in de 50ste minuut werd daar het eerste schot gelost maar dat was geen probleem voor onze keeper Gerrit, die de hele wedstrijd vrij weinig de doen had. Na dat schot werd er eigenlijk niet meer gevoetbald, het veld werd stroef de wind kwam vaker aanzetten en er kwam ook nog eens regen bij, er werd ongeveer zo’n 20 minuten gewoon rondgespeeld en kregen beide ploegen geen kansen. Daarna probeerde Oudehaske weer te voetballen en dat ging redelijk goed, zo werd de 0-6 werd gemaakt door Friso, hij kreeg de bal in de diepte van Harun, Friso wou een voorzet geven maar tot zijn eigen verbazing vloog de bal zo het goal in, met een beetje hulp van de wind. 5 minuten voor tijd kwam het slotakkoord op de voet van Meinte die de bal van 2 meter de bal rustig het goal in kon schuiven, zo bepaald hij de eindstand op een 0-7 overwinning voor Oudehaske, dat deze wedstrijd geen kind had aan Akkrum dat 2 kleine kansen heeft gehad deze wedstrijd.

Volgende week speelt de JO19 om 11.00 in het eigen stadion een wedstrijd tegen FC Harlingen, daar mag Friso Hartstra het verslag van maken.

Colin Volkers