Witte zakdoekjes maken plaats voor zelfvertrouwen bij de JO19-1

9 november 2019 10:15

Ynze van der Meulen

Onbekend

Heeft u het ook gemist, de verslagen van de JO19? Naast dat onze jongens op het veld even niet thuis gaven, deden ze dit het zelfde bij de wedstrijdverslagen. Eerst was er een goede eerste helft tegen Workum waar we na een vroege voorsprong door Syb, dit vergeten uit te bouwen. De ene kans nog mooier dan de ander en ja dan een vervelend communicatiefout achterin en je gaat met 1-1 de rust in. Zat er iets in de thee of waren de coaches niet helemaal duidelijk maar we gingen met 1-4 de bietenbrug op. Elke diepe bal tussen verdediging en keeper leek wel raak. Tja en tegenslag daar ging het team niet beter van spelen. Dat waren we na het superseizoen van vorig jaar niet gewend. De schoudertjes gingen omlaag en het elkaar verwijtengehalte ging omhoog.

Daarna de wedstrijd in de modderpoel bij Heerenveense boy’s. Veel (ex) klasgenoten in het andere team dus de druk stond er aardig op.  Een ronduit slechte eerste helft zorgde voor een 1-0 achterstand bij de rust. De tweede helft hadden de spitsen het vizier niet op  scherp staan en waren alle wissels door de coaches niet even gelukkig. Tel daarbij op dat iedereen zijn positie niet hield en je speelt een kansloze wedstrijd. Joran, de aangewezen vrijwilliger, is waarschijnlijk nog steeds bezig aan het verslag van deze wedstrijd, wellicht moeten we hier net zo lang op wachten als een goal van Oudehaske in deze wedstrijd. Geen goal dus en dan wordt het vlak voor tijd 0-2.  Crisis, witte zakdoekjes en tijd voor goede gesprekken.

En dan komt Balk op bezoek. Na een ongebruikelijke midweekse training van een aantal interim trainers (trainer Gert is op cursus gestuurd, wellicht om het team beter te laten presteren)  moet dit de wedstrijd van de omkeer worden.

Als onze aanvoerder Syb naar 4 minuten direct het goede voorbeeld geeft en na twee keer paal, de 1-0 erin prikt en, gaan we er even lekker voor zitten. Jelmer scoort daarna met een mooie dropkick de 2-0. Hij is daar nog zo van aan het de wolken dat zijn verslag van deze wedstrijd nog steeds niet doorkomt. Paul doet alle moeite  om ook mee te dingen voor de mooiste goal van de wedstrijd en zit er heel dicht bij. Oja het is wel een eigen goal. Erik, sommige schrijven Eric met een c, stoomt mooi door het midden op en Joran rondt koelbloedig af. We hebben ons wel afgevraagd wat hij bij zijn militaire opleiding aan het leren was, want het vizier stond niet scherp de laatste wedstrijden. 3-1 De rust in was ook weer een keer lekker. Direct na rust een zeer fraaie en bekeken  lob van Friso zorgde voor de 4-1. En nu door…. Meinte, onze antilope op het middenveld , voor open goal de 5-1, Twee missertje van onze Jan met uitschuifbenen. De eerste zorgt voor de 5-2, de tweede zorgt niet voor de 6-2 maar gaat een metertje of 100 over. Joran 6-2 na een prima combinatie tussen Syb en Meinte. Met het wisselbordje van Alexander al in de hand, scoort Alex een mooie kopbal de 7-2. Hij moet het gezien hebben want dan begint Alex in een keer lekker te voetballen. Syb, eigenlijk scoort hij alleen maar lelijke goals, zorgt met een beauty vanaf de rand van het strafschopgebied dat de bal in de kruising verdwijnt. Meinte de 9-2 en hij heeft ook de 10-2 op de schoen ……maar schuift hem af naar Jan. Altijd een feest als Jan scoort. Nog een strafschop als toetje benut door Joran zorgt voor de eindstand 11-2. Een lekker wedstrijdje dus voor het zelfvertrouwen.

De Coaches hebben bij deze laten zien dat verslagen gewoon geschreven moeten worden dus het volgende verslag krijgt u van Joran en de week erna van Jelmer!