Oudehaske JO19-1 geeft weinig kansen weg, maar verliest toch

Oudehaske JO19-1

Groep 2 36

7 september 2019 10:00

Vandaag staat de wedstrijd Gorredijk-Oudehaske op het programma. Oudehaske is vastberaden om met de 3 punten naar huis te gaan die ze nodig hebben om in het bekeravontuur te blijven.

Om kwart voor 9 verzamelen we bij de club, maar voordat we vertrekken wordt er eerst een teamfoto gemaakt. Iedereen wordt zorgvuldig neergezet door de fotograaf en na een tijdje hebben we de perfecte foto te pakken. Na de foto vertrekken we richting Gorredijk.

Om precies 10 uur geeft de scheidsrechter het eerste fluitsignaal, de wedstrijd is begonnen. Aan het begin is Gorredijk vooral in balbezit, maar door goed drukzetten van Oudehaske worden ze gedwongen tot de lange bal. Deze werd steeds opgepikt door Jelte en Erik, die vervolgens konden beginnen met opbouwen. We voetballen makkelijk en met veel snelle combinaties weten we er zowel op de flanken als in het centrum doorheen te komen, een goal lijkt heel dichtbij. Echter komt Gorredijk er een keer gevaarlijk uit, maar de spits schiet de bal vanaf de 5 meter in het vangnet. Vervolgens komen wij weer in balbezit en na een vlotte combinatie op de flank weet niemand minder dan Colin Volkers de bal in het doel te schieten! Helaas gaat de vlag omhoog en het doelpunt wordt afgekeurd. Rust.

In de rust wordt ons wordt ons verteld dat we zo door moeten blijven gaan. Er worden nog een paar positiewisselingen gedaan en dan gaan we weer het veld op.

De 2de helft gaat van start en met veel goeie moed vechten we voor de overwinning. De verdediging houdt het goed dicht achterin en Gorredijk creëert dan ook weinig kansen. Oudehaske daarentegen is zeer gevaarlijk, maar weet zichzelf niet te belonen met een doelpunt. In de 75ste minuut is het dan toch raak, Gorredijk scoort, 1-0.  In het laatste kwartier gaan we vanzelfsprekend aanvallender spelen, maar helaas weten we niet meer te scoren.

Jammer genoeg is het bekeravontuur afgelopen, maar we gaan met veel vertrouwen de competitie in! Volgende week spelen we tegen Boornbergum. Hiervan mag Jelte Bilijam het verslag schrijven.