Oudehaske wint voor eerst in historie KNVB beker!

ST FC Meppel/Alcides JO19-3

Oudehaske JO19-1

...
... (kopbal)

Groep 2 Finale JO19 groep 2

1 juni 2019 16:00

Zijl, J.A.W.

Na het kampioenschap ging Oudehaske JO 19 voor de dubbel. Na het mooie afscheidsvuurwerk, van onze vaste vuurwerkman van wie de naam niet zullen noemen, gingen we met maar liefst twee bussen onderweg naar een warm Zuidwolde. Tel daarbij op nog een keer dik 50 mensen met eigen vervoer dus we stonden met  150  man langs de lijn! Wat wil je nog meer, lekker warm, een mooi knollenveld, veel toeschouwers, strakke bekkies oftewel alle ingrediënten voor een meeslepende finale.

Voor een goede warming up was het eigenlijk te warm, gelukkig speelde onze tegenstander in het zwart dus die hadden het nog ietsje warmer. Oudehaske kwam goed uit de startblokken. Joran werd als doorgebroken speler neergehaald wat een gele kaart voor Meppel opleverde.  Het overwicht kon nog niet uitgebuit worden. Sowieso werd er hard gespeeld door Meppel en de erg jonge scheidsrechter liet vaak door spelen. Nick zijn neusschotje werd getest door een elleboog. Na een prachtige actie aan de linkerkant scoorde Chielian op fraaie wijze de 1-0. Een glaszuivere strafschop, na een overtreding op Syb, werd ons onthouden, dus de spanning bleef in de wedstrijd. Door een communicatiefout achterin werd vlak voor de rust, op ongelukkige wijze de 1-1 in eigen doel gekopt. Een beetje te neergeslagen de kleedkamer in. Echter een dingen wisten we toen al: Dit gaan we niet verliezen.

Na rust was Oudehaske de bovenliggende partij. Na een kwartiertje kopte (al)weer Chielian na een mooie paas van Alexander van dichtbij de 2-1 binnen. De tegenstander grossierde in gele kaarten. Een schandalige overtreding op Einte zorgde voor veel oponthoud. We kregen voldoende kansen voor de 3-1 echter we hielden het spannend. Meppel gooide alles op alles dus het werd nog even billenknijpen op de bank, maar zeker ook voor alle toeschouwers. Na 11 minuten blessuretijd floot de scheidrechter af en kwam de ontlading. De beker gat mee naar Oudehaske. De Dubbel!! Kampioen en de Beker!

Supporters, nou ja supporters…, van  Meppel zorgde daarna voor nog wat vervelende handtastelijkheden. Echter bij ons ging de lach niet meer van het gezicht. Op het podium kregen we onze eerste KNVB beker uitgereikt, luid toe gejuicht door al die geweldige supporters uit Oudehaske die mee waren gereisd. Wat een feest in de bus op de terugreis en wat een mooi ontvangst op de club!

Voor degene die ons team nog niet zo goed kent, zal ik ze nog een keer voorstellen. Een mooie mix tussen ervaringen en jeugd. Maar liefst 7 JO 19 spelers in deze selectie! (Gerrit, Jelte, Erik, Syb, Lars, Paul, Friso). Hoezo wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

Gerrit: onze fantastische keeper, onklopbaar op de lijn.
Einte: rechtsback, geweldig teruggekomen na zijn blessure, wat een drive en wat een energie.
Stan: vaste leenkracht, sober, rustig en gewoon goed. Altijd in het belang van het team.
Thomas: ja hij was op tijd, werd elke wedstrijd betere en beter aan de linkerkant, waarom gaat hij stoppen?
Nick: nog zo’n geweldige leenkracht, een opstootje…. Nick is niet ver weg. Geeft nooit op brengt af en toe het broodnodige gif in het team.

Jelmer: de vrolijke noot in ons team, door blessures jammer genoeg te weinig gespeeld
Alex: de man met het hardste schot, de beste kopper en het vaakste kramp. Onmisbaar in de as.
Erik: wat jammer van je blessure want wat was je goed. Maar je komt beter terug. Snel, Stevig en gaat geen duel uit de weg.
Jens: de man van de rushes op rechts, hoe moeier hij wordt, hoe beter hij gaat spelen.
Kevin: Vind de bank net zo mooi als het veld, maar heeft ons toch een paar keer prima uit de brand geholpen.

Chielian: De ontdekking van de tweede seizoenshelft en matchwinner in de finale!
Syb: onze kleinste, onze aanvoerder, het loopwonder maar ook het brein van het team.
Warner: niet de snelste, maar wat een mooie traptechniek en wat een schot
Joran: onze snelste doelpuntenmachine, de een nog mooier dan de ander, de twee eenheid met Syb.
Imme: nog zo’n leenkracht, en vooral kracht, maar ook snelheid en vaak het doelpuntje op het juiste moment.

Paul: multifunctioneel, altijd betrouwbare invaller.
Friso: de supersub altijd bereidt om te helpen. Bijna elke wedstrijd meegemaakt.
Lars: jongste van allemaal. Op links stond hij altijd z’n mannetje.

Tot volgend seizoen!