Een door de weekse inhaalwedstrijd voor de JO19-1

SVN'69 JO19-1

Oudehaske JO19-1

7 mei 2019 19:00

Zaterdag 13 april zou de JO19-1 het opnemen in een uit wedstrijd tegen SVN Nijeveen. Helaas ging dit niet door i.v.m een spelers tekort van hun kant. Na veel geregel is de definitieve datum dinsdag 24 april geworden!

Na de prachtige halve finale overwinning tegen SVBO Emmen, mochten we het nu opnemen dus tegen de hekkensluiter van de competitie: SVN. Met het heerlijke weer vertrokken we naar Nijeveen. Na een vrij korte warming-up en de altijd mooie woorden van trainer Gerard kon de wedstrijd van start gaan. Met tien fitte spelers begonnen we (keeper Gerrit moest zo nodig zijn vingers kapot maken maar wou koste wat het kost starten). Na kansjes aan allebeide kanten kregen we een vrij onterechte penalty tegen, 1-0... dit was tevens ook de rust stand. In de kleedkamer werd gezegd dat hier zeker kansen lagen dus gingen we met volle moed beginnen aan de tweede helft. Helaas begon deze heel stroef en kwamen we al heel snel op een 2-0 achterstand. Balen, maar de koppies weer omhoog en door. Helaas waren er weinig mooie opvallende momenten, wat het meeste opviel waren de ongelofelijk donkere wolken die het sportpark in Nijeveen naderden. Na kort overleg met de scheidsrechter besloten we zo lang mogelijk nog door te gaan. Dit pakte uit tot succes want niet veel later kreeg onze spits Joran de bal in de voeten en wist daar (zoals vele malen daarvoor) wel raad mee. 2-1!!! Het geloof was er weer en we hadden nog zeker genoeg tijd om de achterstand recht te zetten.

Helaas zat dit er niet in door het vele onweer in de 65e minuut wat naderde en moesten we uit voorzorg naar de kleedkamers. Hier kwamen we erachter dat dit tot wel 11 uur zou kunnen gaan duren, de wedstrijd is gestaakt... Met een niet lekker gevoel gingen we weer terug in de stromende regen naar Oudehaske.

Na weer een nieuwe afgesproken datum/tijd (7 mei, 19:30) stonden we op laatkomer Alexander na;) keurig op tijd om 18:15 klaar om te vertrekken voor 25 minuten voetballen in Nijeveen! Ja, we zaten langer in de auto dan dat we aan het voetballen waren maar hadden alles er voor over om die 3 punten er nog uit te slepen!!

Natuurlijk werd een goede warming up gedaan om voor die 25 minuten alles te kunnen geven! Dit gebeurde ook zeker en kwamen we al na 3 minuten op 1-0 (2-2)! Na heel veel kansen aan onze kant werden we beloond na het vele inzet tonen, Joran prikte de tweede van de avond binnen en schoot ons in de 23e minuut naar de 2-0 (2-3)! En dus ook naar de 3 heerlijke punten dat ons lijd naar een al bijna zeker gesteld kampioenschap.

Met een zeer goed gevoel gingen we terug naar Oudehaske met de welverdiende 3 punten en een hamburger van de Mac-Donalds. Aanstaande zaterdag weer een uitwedstrijd, deze keer tegen Ruinen om ons kampioenschap definitief te maken!

Gemaakt door Erik Hovius