Spannende ontknoping van de competitie voor JO11-1G na winst op de Blesse

24 april 2019 18:30

S. (Sven) Bultsma

Onbekend

Woensdag 24 april jl. speelde Oudehaske JO11-1G een thuiswedstrijd tegen de Blesse JO11-1G. Nog maar tweeëneenhalve week geleden speelden beide teams ook al tegen elkaar: een spectaculaire wedstrijd eindigde toen in een verdiende 4-4. Iedereen die die wedstrijd heeft gezien was het erover eens dat de Blesse één van de favorieten voor de titel is. De andere twee favorieten voor die titel zijn overigens onze buren DWP JO11-1 en Oudehaske JO11-1G. Omdat Oudehaske sinds de verliespartij tegen DWP JO11-1 drie verliespunten meer heeft als datzelfde DWP en de Blesse haar wedstrijden maar blijft winnen was er voor Oudehaske JO11-1G maar één opdracht afgelopen woensdag: winnen!

Oudehaske moest het vandaag doen zonder Mirthe en Quinten maar gelukkig waren de overige 9 spelers fit genoeg om te spelen. Omdat het kunstgrasveld gerenoveerd wordt werd er gespeeld op echt gras. Of het met het echte gras had te maken zullen we nooit weten, maar Oudehaske JO11-1G kwam uit de startblokken zoals dat niet vaak is vertoond. Voordat de spelers van de Blesse het goed en wel in de gaten hadden had Jelmer de 1-0 al gescoord. Toen Jurjen niet lang daarna een corner precies op het hoofd legde van opnieuw Jelmer stond het zelfs 2-0. Het moet gezegd, de Blesse liet daarna zien dat het niet voor niets nog ongeslagen was. De rood-witten weigerden zich over te geven en kwamen tot enkele kansen. Leanne, Jurjen, Karst en Egbert stonden echter sterk te verdedigen en de hasker keeper Jasper hield enkele onhoudbare ballen toch tegen. Na het overweldigende begin van Oudehaske ontstond er een gelijk opgaande wedstrijd waarbij Oudehaske beter met de kansen omsprong dan de Blesse. Na een werkelijk prachtige aanval over veel schijven schoot Kim de bal op de lat maar niet lang daarna wisten Lammert en Yvar ieder nog een doelpunt te scoren waardoor het bij rust 4-0 stond voor Oudehaske.

Na de welverdiende limonade was het zaak voor Oudehaske JO11-1G om scherp aan de tweede helft te beginnen, er werd namelijk nog wel het een en ander van de Blesse verwacht. Toch begon de tweede helft net zoals de eerste helft: de oranjehemden waren scherper en scoorden vlot achter elkaar 4 doelpunten waardoor het “ineens” 8-0 stond voor Oudehaske! Hierna ontstond er enig concentratieverlies bij Oudehaske waardoor de Blesse in korte tijd terug kon komen tot 8-4. Na de vierde tegentreffer kwam er in het team van Oudehaske JO11-1G een gevoel van “tot hier en niet verder!”. De voorhoede kwam weer meer in het stuk voor, Yvar wist het net nog een keer te vinden, Lammert vocht duels uit op het scherp van de snede, Kim speelde beresterk en bestreek werkelijk de gehele rechterkant, Egbert en Jelmer namen het middenveld in handen, Jurjen strooide met mooie lange passes, Leanne won iedere tweede bal, Karst controleerde het linkerverdedigingsblok volledig en Jasper keepte uitstekend. Al met al een echte teamprestatie en Oudehaske JO11-1G voegde zelfs nog drie doelpunten aan het totaal toe: de wedstrijd werd gewonnen met 11-4, en dat tegen een serieuze concurrent voor de titel!

Voor wie denkt dat de Eredivisie een spannend slot heeft: in deze 2e klasse 06 strijden niet twee maar drie teams om het kampioenschap. DWP en de Blesse spelen ieder nog vier wedstrijden (waaronder twee onderlinge ontmoetingen) en Oudehaske JO11-1G speelt nog twee wedstrijden. De eerstvolgende wedstrijd van Oudehaske wordt een echte sleutelwedstrijd. Deze wedstrijd zal worden gespeeld op zaterdag 11 mei om 10.00 uur op sportpark de Grie tegen onze eeuwige rivalen DWP JO11-1. Het kan bijna niet anders of dit wordt weer een spannende en mooie wedstrijd van onze JO11-1G.