Oudehaske JO11-1G sterk uit de startblokken!

Oudehaske JO11-1

Sport Vereent JO11-1

2 februari 2019 10:00

In de winterstop die alweer achter ons ligt heeft vv Oudehaske JO11-1G in de zaal gevoetbald bij het Hallentoernooi van Nieuweschoot en natuurlijk ook in ons eigen Kulturhûs (samen met de JO11-2). Een buitenlands (winter)trainingskamp in Spanje zat er dit jaar niet in dus er is in januari door de JO11-1G gewoon doorgetraind op het kunstgras in Oudehaske. Het is duidelijk: het team heeft niet stilgezeten de afgelopen periode!

De najaarscompetitie werd door Oudehaske afgesloten met een mooie 3e plaats. Het team heeft goed voetbal laten zien, deed ook lang mee om de prijzen maar moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in DWP en kampioen Aengwirden. Veel aanleiding tot transfers was er dus niet. Toch heeft Oudehaske JO11-1G in de winterstop een speelster aangetrokken: Mirthe Bles is het team komen versterken.

Omdat de voorjaarscompetitie weer voor de deur staat zijn de voorbereidingen daarop ook weer gestart. Afgelopen zaterdag stond daarom de oefenwedstrijd tegen Sport Vereent JO11-1G (uit Oldeberkoop) op het programma. Deze tegenstander speelde voor de winterstop op hetzelfde niveau als Oudehaske en werd in hun competitie 4e . In de competitie die voor ons ligt zijn Oudehaske en Sport Vereent overigens ook bij elkaar ingedeeld.

Dan de wedstrijd: Kim was er vandaag niet bij, voor de rest was iedereen blessurevrij en dus beschikbaar. Oudehaske startte sterk en kwam al in de eerste minuten tot twee kleine kansjes. Daarna echter kwam Sport Vereent meer en meer in de wedstrijd. Via een paar mooie aanvallen werd de keeper van Oudehaske, Jelmer , getest maar die gaf geen krimp. Toch kwam Oudehaske via een vlijmscherpe counter op voorsprong door Yvar. Lang kon Oudehaske hiervan niet genieten want Sport Vereent kwam al vrij snel op gelijke hoogte. De verdediging  van Oudehaske kreeg in de gaten dat er iets feller verdedigd moest worden en Mirthe, Jurjen, Karst en Jasper kregen langzamerhand de aanvallers van Sport Vereent onder controle. Hierdoor kwam Oudehaske meer en meer aan aanvallen toe. Egbert was een paar keer dichtbij een doelpunt met zijn  afstandsschoten en ook Lammert en Quinten kregen mooie kansen na goed uitgespeelde aanvallen. Uiteindelijk lukte het Oudehaske vlak voor de rust om te scoren: na een scrimmage stond Leanne op de goede plaats om de trekker over te halen. En iedereen die heeft gevoetbald weet: vlak voor rust scoren, dan smaakt de limonade net iets lekkerder.

In de pauze hoefde er, op onze gebruikelijke keeperswissel na, niet veel veranderd te worden. Oudehaske was de bovenliggende partij geworden gedurende de eerste helft en als Oudehaske het kon opbrengen om 100% te blijven geven dan kon het eigenlijk niet misgaan. En dit was ook precies wat er gebeurde: er werd zelfs nog een tandje bijgezet en Sport Vereent kwam er niet meer aan te pas. Jasper keepte uitstekend en Karst, Mirthe, Quinten en Egbert zorgden ervoor dat er geen muis meer door kwam.  En er werden doelpunten gemaakt, veel doelpunten gemaakt. Lammert, Jurjen (2x), Jelmer, Yvar (3x) en Leanne (2x)  scoorden er nog 9 doelpunten bij. De einduitslag was uiteindelijk 11-2. Oudehaske is 2019 dus goed gestart maar….één zwaluw maakt nog geen zomer. Komende week gaat het team weer goed trainen en zaterdag 9 februari staat de volgende oefentegenstander alweer te wachten: RVC JO11-1 komt dan in Oudehaske op bezoek.

Oudehaske JO11-1 gaat jullie deze voorjaarscompetitie op de hoogte houden van het wel een wee van dit superleuke team. Iedere week gaat een speler van ons een wedstrijdverslag schrijven voor deze site zodat jullie wekelijks kunnen lezen hoe het met ons gaat. Dus…..tot volgende week!