Oudehaske 3 met bloed (Yjen), zweet (Jorrit) en tranen (Jordan)

VHK 2

Oudehaske 3

3e klasse E

18 november 2017 14:30

Het heeft even op zich moeten wachten, maar hier eindelijk weer eens een verslag van de altijd enerverende wedstrijden van Oudehaske 3. Wegens een paar negatieve uitslagen was Oudehaske gemotiveerd tot op het bot (pijnlijke opmerking voor Jordan, excuus) om deze partij te winnen. Dit lukte uiteindelijk ook gemakkelijk, maar om de spanning in dit verslagje te houden zal ik de eindstand nog niet meteen verklappen.

De colonne vertrok richting Sint Jansklooster, een plekje ergens tussen Verweggistan en Verweggië. Wat ik zelf tevens een grappige bijkomstigheid vind, is dat als je Sint Jansklooster op google maps zoekt, het blijkbaar vlakbij een plekje genaamd ‘Poepershoek’ ligt. Afijn, genoeg inside jokes. Terug naar de serieuze zaken.

Het was een sfeer van jewelste. Er was werkelijk geen zitplek meer beschikbaar, allemaal uitverkocht. Dit komt in dit geval omdat er simpelweg geen tribune aanwezig was. Wat betreft de staplaatsen, waren er bij aanvang al vele toeschouwers. Ongeveer 80 supporters in dit geval, die ons al vanaf de warming up aan het uitjoelen waren. Na iets beter te kijken viel ons op dat het koeien waren die over het hekje aan het genieten waren van onze kunsten. Vermoedelijk waren er hordes mensen onderweg om deze topper van een wedstrijd te gaan bewonderen, alleen stonden ál deze supporters helaas vast op de A7.

Vlak voor de wedstrijd werd het een en ander besproken wat betreft tactieken. Oudehaske 3 heeft nog niet veel successen behaald, dus is hier al lange tijd over nagedacht. Wat moeten we aanpassen om weer een succes te worden? Vele besprekingen, overleg en analyses hebben de volgende winnende tactiek tot stand gebracht.

Een goed elftal draait vanuit de voorstopper, is de gedachtegang. Naast de voorstopper stelde Oudehaske een aanvallende voorstopper op, een half hangende voorstopper, een opkomende voorstopper over de flanken, een diep hangende voorstopper (ook wel keeper genoemd) en een centrale voorstopper. Tevens waren er vleugelvoorstoppers die middels een waaiereffect een indamtactiek toepasten, wat de tegenstanders duidelijk verraste. Immers: wie verwacht nou dat een voorstopper zo aanvallend ingesteld is? Zie ter illustratie de met veel zorg en precisie gemaakte afbeelding.

Met deze tactiek overtroefde Oudehaske zijn tegenstanders, en stond het al gauw 0-3. Een stand welke de directe tegenstander van Yjen niet kon hebben, en hem besloot wat rake elleboogjes te geven. Gevolg: bloedneus en een boze Yjen. Dit verslag is uiteraard gebaseerd op louter waarheden, dus moet ik ook eerlijk zijn door te zeggen dat Yjen er niet lelijker van geworden is, omdat dit gewoonweg niet kan. Gelukje bij een ongelukje.

De score liep op tot een stand van 1-5, de wedstrijd was bijna afgelopen, en dit gaf de tegenstanders blijkbaar het gevoel om het verstand te verliezen. Jordan, de man die er al vier (!) in had liggen, was zijn mannetje voorbij, wat een roekeloze en zwaar onnodige overtreding inluidde. Helaas betekent deze actie een vroege winterstop voor Jordan, een groot gemis voor ons (enkel op voetbalgebied).

Uit deze actie kwam uiteraard een penalty, wat de eindstand tot een ruime 1-6 overwinning maakte. Welverdiend. Nou weet ik niet waar wij blijer om zijn: deze ruime zege, of het feit dat Yjen éindelijk ons land verlaat. Een lastige keuze, maar stiekem gaan we onze wonderloper wel missen. We hadden liever gehad dat Lampie het land zou verlaten, maar misschien komt dat nog, fingers crossed.