Een verschrikkelijk veld, warrige arbitrage en een net goed genoeg Oudehaske

De Blesse JO19-1

Oudehaske JO19-1

23 maart 2019 14:00

JJ (Joachim) Westenbroek

Rond 1 en allemaal uitgeslapen de auto in gestapt op weg naar de Blesse. Die extra gebrand waren om ons deze keer wel te verslaan (2-4 winst vorige ontmoeting). Om deze week maar extra scherp aan de wedstrijd te beginnen gooide onze Gert Klopp de hele warming-up om. We gingen voor een paar zeer fanatieke pass- en positiespelletjes op gras/modder intrap veldje. Nog even bij elkaar te komen een paar minuutjes voor de wedstrijd om elkaar allemaal nog wat extra moed en motivatie in te praten kon de wedstrijd om stipt 2 uur van start.

Gelijk viel in het eerste deel van de eerste helft het lange gras en het lichte briesje wind niet mee en kon de Blesse veel druk op ons zetten. Toch kwamen er op gezetten tijden kleine mogelijkheden maar konden we de keeper van Blesse het niet echt moeilijk maken. Veder mochten wij door slecht voetbal ook zeker niet klagen dat we het eerste kwartier levend uitkwamen. Rond om het kwartier mocht onze nieuwe speler Remco die al 8 maanden de bal niet aan geraakt te hebben zijn debuut maken om op de linkerflank voor extra gevaar te zorgen. Beetje bij beetje begon de JO-19 aan het lange gras te wennen en beter voetballen waardoor we met een alles nog mogelijke 0-0 stand de rust in.

Oudehaske begon scherp aan de tweede helft waardoor de 0-1 door Warner binnen geschoten kon worden. Maar die scherpte was van korte duur en kort daarna uit een standaard situatie de 1-1 door de Blesse in geknikt werd. Beide ploegen voelde dat de winst er in zat en voetbalden overtuigend door. Maar door erg sterk druk zetten van de tegenstander scoorde de Blesse ook de 2-1 waardoor Oudehaske er echt alles aan moet doen om er nog een goed resultaat van te maken. Er zat ook een engeltje op onze schouder of eentje precies voor de ogen van de scheidsrechter want die legde een 100% strafschop precies op de 16 meter . Na het even aan gekeken te hebben zagen de coaches ook dat er even wat nieuwe energie in de ploeg nodig was en brachten ze Nick en Stan er in. Een droomwissel kan je het bijna noemen want die zelfde Nick die centraal achterin opgesteld stond kreeg bij ongeveer bij zijn eerste bal contact de bal in het andere goal 2-2. Alles weer mogelijk dus. Aanvallend voetbal van beide kanten zorgde voor aan de kant en op het veld een enorme spanning die gelukkig ontnomen werd door een prachtig actie van Imme die de bal bij Thomas krijgt die hem snoeihard met zijn ijzeren rechter tegen de netten schoof. Waar later het “ niet lukte om de bal achterin rustig te spelen” en we goed weg met een wankelende beslissing om geen rode kaart te geven wat voor ons zeer gelukkig uit kwam. 10 minuutjes voor tijd scoorde Joran ook nog uit een terug kopbal van een Blesse verdediger de 4-2 die op de aller gekste manier afgekeurd werd het is nog steeds een groot raadsel hoe de arbitrage hier buitenspel in zag. Met nog 10 minuten te spelen drong de tegenstander enorm aan om er toch nog een puntje uit te slepen en moest er met het kleine beetje energie dat er nog in de ploeg zat verdedigd worden om de 3 punten veilig te stellen. 92 e minuut floot de scheidsrechter af en was het dan toch gelukt 3 punten mee terug en een behoudende kop positie op naar het kampioenschap💪!!

Na een zijn debuut op het veld mag Remco Talma ook zijn de debuut op de website van oudehaske maken en volgende week het wedstrijdverslag schrijven.

Syb