Oudehaske JO19-1 weer los na de winterstop

V.V. Heerenveen JO19-2

Oudehaske JO19-1

9 februari 2019 12:15

Na een wisselvallige 1ste seizoenshelft waar toch knap de 4e plaats werd veroverd. Mocht de JO19 afgelopen zaterdag (in een nieuwe competitie) om 12:15 uur op een winderig skoatterwâld aftrappen voor het begin van een mooie 2e seizoenshelft tegen de JO19-2 van V.V. Heerenveen!

Ondanks de harde woei, was iedereen keurig op tijd en spatte de gretigheid om weer een wedstrijd te spelen van de een klein beetje gespannen koppies af. Toch was nog niet iedereen helemaal uit de winterslaap ontwaakt want naast dat Syb en ondergetekende voetballen in de JO19. Moeten zij ook altijd voor al het materiaal zorgen. Ditmaal ging deze zeer belangrijke taak een beetje fout. Want de zak waar normaliter het heilige water van ons Nannewiid in hoort te zitten plus onze bidons hadden we netjes op het thuisfront laten staan. Dit werd door onze zeer gewaardeerde coach Roel snel opgelost door met Max Verstappen achtige snelheden richting ons sportpark te racen en deze spullen mee te nemen. Overigens was good old trainert Gert Otten met ons mee afgereisd naar Heerenveen om ons te komen ondersteunen. Leuk dat je er was Gert.

Dan de wedstrijd waarin we werden voorzien van een aantal helpende talenten van de JO17! Ook mochten we als JO19 zijnde een routinier verwelkomen vanuit de A-selectie! Paul, Lars en Nick bedankt voor jullie hulp en inzet! Oudehaske begon sterk aan deze wedstrijd met een aantal kleine kansjes die er helaas niet in gingen. Na een kwartier spelen begon ook V.V. Heerenveen van zich af te bijten maar ook zei scoren niet, mede door een aantal keer goed verdedigend werk door met name Erik die overal tussen zat. Er werd ondanks de moeilijk bespeelbare wind van beide kanten af en toe goed gevoetbald. Oudehaske verzwakte een klein beetje waardoor V.V. Heerenveen de druk er op kon houden en zij gevaarlijker en gevaarlijker werden wat na een paar kansen dan toch de openingstreffer wist te maken. 1-0. Oudehaske moest zich hier over heen zetten en niet te lang bij nadenken want het was absoluut niet de mindere. Zo een 5 minuten voor rust kwam er een mogelijkheid om er snel uit te komen voor Oudehaske, na een mooie aanval belande de bal bij Warner die niet na dacht en de bal onberispelijk hard binnen schoot. 1-1. Kort hierna floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

In de rust was iedereen het met elkaar eens dat hier wat viel te halen maar dat we dan wel de hele wedstrijd scherp moesten blijven.

Dit laatste deden we goed behalve de eerste 20 seconden van de 2e helft waarin we meteen al een goal om de oren kregen.2-1. Een behoorlijke domper dus zo kort na rust voor de mannen van de JO19 maar desondanks kon Oudehaske zich herpakken. Overigens werd er ook nog gewisseld Paul mocht zijn kunsten vertonen ten faveure van Nick die het 2e moest ondersteunen in en tegen emmeloco en Lars kwam voor Thomas die nog een beetje moeite had met het uit zijn winterslaap komen. Na 70 minuten gespeeld te hebben kreeg oudehaske een corner. Deze werd weggekopt maar op randje 16 opgevangen door Paul die verwoestend uithaalde met zijn chocoladebeen! Doelpunt. 2-2. In het laatste kwartier probeerde Oudehaske nog wat te forceren maar toen bleek dat de conditie nog niet helemaal op peil was en werd de 2-2 vastgehouden. 2-2 was dan ook de eindstand.

Conclusie van de wedstrijd is dan toch dat we tevreden mogen zijn met het gelijkspel aangezien V.V. Heerenveen word gezien als 1 van de lastigste tegenstanders.

Het volgende wedstrijdverslag zal worden getypt door onze nummero 9: Warner Dijkstra.

Gerrit Berger