Oudehaske JO19-1 pakt koppositie na winst op Ruinen

Ruinen JO19-1

16 maart 2019 10:45

Dooper, MJC.

Om kwart voor 10 werd er verzameld in de kleed box van Oudehaske. Het moraal was hoog maar de spanning was te voelen in de kleed box, omdat het een wedstrijd was voor de 1ste plaats in de competitie. Ruinen met zes punten en Oudehaske met vier.

Eerste helft

De scheids floot af en de wedstrijd begon.  Er werd gelijk druk gezet door Oudehaske na de aftrap. De wedstrijd begon wat slap omdat spelers van beide teams nog wat slaap in de ogen hadden. Oudehaske domineerde de eerste helft maar ondanks werden er geen goals gemaakt. Dat veranderde door een aanval die leidde tot een goal van Warner Dijkstra die de bal met een sliding het doel in trapte.

Na de goal van Warner veranderde het moraal op het veld van beide teams, wat leidde tot veel druk zetten en meer strijd voor de bal.

Tweede helft

Na een paar aanwijzingen van de coach en een wissel begon de wedstrijd weer. Oudehaske domineerde het begin van de tweede helft en dat leidde tot een mooie goal van Jens Loonstra.

Na de tweede goal begon Oudehaske zicht wat te verzakken. De scheids had de verkeerde bril want hij gaf wat vrijetrappen verkeerd weg, en dat begon wat op zenuwen te werken van de spelers.

Aan het eind van de tweede helft maakte Ruinen een goal uit een corner. Ruinen was vastberaden om nog een goal te maken om zo gelijk te spelen. Dus Ruinen begon hun eindsprintje maar het haalde niks uit want Oudehaske speelde kalm de bal rond. De  wedstrijd eindigde in 2-1  winst voor Oudehaske en dat werd gevierd in de kleed box.

Ik geef de pen door aan Syb v/d Beuken.

Thomas van der Sluis