Een thuiswedstrijd voor de JO19-1 van VV Oudehaske tegen De Blesse

De Blesse JO19-1

18 mei 2019 10:45

Y. (Ynze) van der Meulen

Zaterdag 18 mei mocht de JO19-1 het op een mooie zonnige zaterdag ochtend opnemen tegen De Blesse JO19-1. Dit zal onze laatste competitie wedstrijd gaan worden en tevens onze generale wedstrijd voor de bekerfinale op 1 juni. Na het kampioenschap wat we vorige week hebben vastgesteld wouden we deze laatste wedstrijd graag willen gaan winnen voor een mooie afsluiting op het seizoen met een prachtige ongeslagen reeks gewonnen wedstrijden!

Na een warming up op het nieuwe kunstgras in onze speciaal gemaakte shirtjes met de prestaties erop van dit seizoen moesten we toch aftrappen op het gras. “Kom op jongens, snel naar de kleedkamer, het wedstrijdshirt aan doen en knallen!” klonk het van de coaches Roel en Gerard en onze altijd positief gespannen trainer: Gert ;)

Voorafgaand de wedstrijd hebben we onze vaste grensrechter een mooi bedankje gegeven voor het altijd klaarstaan bij elke wedstrijd, bedankt Egbert!!!

Het fluitsignaal klonk en de laatste competitie wedstrijd ging van start. We begonnen heel vel, straalden veel energie uit en konden De Blesse al goed onder druk zetten. Na een mooi opgebouwde avond belande de bal bij onze middenvelder Syb die met techniek de bal er netjes in kreeg. Na de 1-0 kwam de Blesse met zo zijn kansjes en konden druk zetten op onze verdediging die er niet in slaagden de 1-1 te voorkomen. De uitslag was realistisch want het ging op en neer van kansen. Toch helaas voor rust schoot de uitploeg op een mooie manier de 1-2 erin en vloot de scheids af voor de rust. Eventjes beetje afkoelen en naar de wijze woorden van Gert geluisterd die het ‘mooi voetbal´ noemde en waar we het mee eens waren. Net als de 7 competitie wedstrijden hiervoor gaan we hier ook de 3 punten pakken. Vanaf de 45ste minuut tot de 75ste minuut gebeurde er vrijwel niks. Wel werd het spel van De Blesse beetje bij beetje fysieker en werden er vieze overtredingen gemaakt wat leidde tot een blessure van onze meest scorende spits Joran. De tijd begon een beetje te dringen en het was de hoogste tijd voor een goal aan onze kant. Dit gebeurde  door een goede goal van Chielian die de bal over de keeper wist te tikken, 2-2! Met nog een kwartier op de klok gingen we lekker aanvallend spelen om die 3-2 nog te kunnen maken. De Blesse was de weg even kwijt en slaagde er niet meer in om nog een fatsoenlijke aanval te creëren. Door extra dreiging voorin werd onze gastspeler Nick naar voren geschoven die er in slaagde de bal 5 minuten voor tijd goed voor te geven op onze Chielian ´Mbappe´ en de bal fraai langs de keeper schoof. 3-2! De laatste paar minuten werden volgehouden en het fluitsignaal klonk. Een hele mooie teamprestatie!

De laatste 3 punten die er te halen vielen hebben wij gepakt en met prachtige statistieken kampioen geworden! Aankomende 2 weken de lichte blessures wegwerken en vol op trainen om die o-zo-belangrijke bekerfinale te kunnen winnen.

Verslag gemaakt door Erik Hovius